Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ارتباط با وضعیت نامناسب پله‌برقی و آسانسور در ایستگاه مترو شادمان به شهرداری تذکر داد. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت نظری در جریان صد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: دوازدهم تیرماه سالگرد شلیک از ناو آمریکایی به پرواز شماره 655 ایران‌ایر در خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی غیرانسانی و وحشیانه که منجر به شهادت 290 نفر که بیش از 60 نفرشان کودک بودند، شد.

وی تصریح کرد: امسال سالگرد این اقدام تقریبا همزمان شد با سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان ایران؛ پهپادی که همزمان با آن یک هواپیمایی آمریکایی با 35 سرزمین به آسمان کشورمان تجاوز کرد اما نیروهای مسلح کشورمان در اقدامی جوانمردانه و انسانی به دلیل حفظ جان آن 35 نفر از هدف قرار دادنش خودداری کردند و سرنگون کردن پهپاد و توامان شلیک نکردن به هواپیمای باسرنشین هر دو مستحق تقدیر و از این بابت به سهم خودم از دلاوران سپاه پاسداران تقدیر می‌کنم.

نظری تصریح کرد: سران آمریکایی که از عامل شلیک به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس تقدیر هم کردند باید بدانند که افکار عمومی جهان اقدام غیرانسانی ایالات متحده و رفتار انسانی جمهوری اسلامی ایران را مقایسه کرده و براساس آن نتیجه خواهد گرفت. البته امیدوارم در تهران و فضایی مانند فرودگاه امام خمینی(ره) نیز یادبودی برای جانباختگان این پرواز ساخته و از آن رونمایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز قصد دارم از اقدام شهرداری تهران در حل مشکل برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه، بخصوص راه‌اندازی پله‌برقی پل عابر مقابل داروخانه 13 آبان قدردانی کنم. دی‌ماه سال گذشته بود که در صحن شورا نسبت به این موضوع تذکر دادم و خوشبختانه چند روز قبل، پله‌برقی این پل راه‌اندازی شد اما همچنان لازم است شهرداری با سرعت بیشتری نسبت به تعمیر پل‌های مکانیزه عابر و نیز تبدیل پل‌های عادی به پل‌های مکانیزه اقدام کند.

وی گفت: در تذکر دی‌ماه سال گذشته اما در مورد وضعیت نامناسب ایستگاه مترو شادمان که محل تلاقی دو خط 4 و 2 مترو است و از شلوغترین ایستگاه‌ها به شمار می‌آید تذکر داده و خواستار حل مشکل پله‌برقی و آسانسور در این ایستگاه شدم پس از این تذکر شهردار تهران در پاسخی که در تاریخ پنجم اسفندماه سال 97 ارسال شد قول داد که آنسانسورهای ایستگاه مترو شادمان برای هر دو خط دو و چهار مجددا فعال شود. همچنین شهردار تهران وعده داد تا پایان اردیبهشت ماه سال 98 پله‌برقی ورودی جدید مترو شادمان آغاز به کار خواهد کرد اما متاسفانه تا امروز که نهم تیرماه است این وعده اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شهردار و جمعی از معاونان وی در یکی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ایستگاه شادمان خط عوض کرده یا از این ایستگاه سفر خود را آغاز کنند تا ببینند با هر بار توقف قطار، چندصد نفر که درمیان آنها سالمند و توان‌یاب هم حضور دارد مجبورند ده‌ها پله را بالا و پایین کنند تا وارد ایستگاه شده و یا از آن خار ج شوند و خط عوض کنند. امیدوارم در سالجاری با توجه به لحاظ تبصره 38 بودجه شهرداری تهران امر مهم مناسب‌سازی جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.

پرداخت بدهی شرکت بهره‌برداری مترو به صندوق ذخیره کارکنان شهرداریدرخواست تمدید ثبت‌نام انتخاب شورایاری‌های تهرانمحسن هاشمی: رابطه شورای شهر و شهرداری شکرآب نیست/بهتر است درباره زیست‌شبانه حرف نزنیم

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد نقیب معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: هم‌زمان با آغاز فعالیت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با شعار «بخوانیم و بسازیم» برنامه‌هایی در ایستگاه‌های مترو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مترو مؤثرترین وسیله حمل و نقل عمومی برای افرادی است که قصد عزیمت به نمایشگاه کتاب را دارند بنابراین برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است تا بازدید کنندگان در طول مسیر نیز خدماتی در این زمینه دریافت کنند که اکران نمایشگاه عکس با موضوع کتاب، نصب برچسب عطف کتاب‌های منتخب در ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی، فضاسازی و نصب سازه دروازه کتاب و اجرای طرح چیدمان پروازی کتاب در ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) با موضوع کتاب از جمله آنهاست.

نقیب اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی بیشترین تردد را دارند پیشخوان‌های مشاوره موضوعی کتاب با حضور کارشناسان این حوزه همزمان با فعالیت نمایشگاه کتاب در این ایستگاه‌ها آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهند بود. همچنین علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند کتاب خریداری شده خود را در دست گرفته و با سازه کتاب طراحی شده در ایستگاه مصلی عکس یادگاری بگیرند و از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران هدیه دریافت کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی طرح «کتابخوان» نیز در مترو تهران اجرا می‌گردد، در طرح "کتابخوان" گزیده‌ای از بیش از چهل جلد کتاب منتخب از کتاب‌های چاپ شده توسط نویسندگان داخلی و خارجی در قالب کتاب‌های یک صفحه‌ای در ایستگاه شهید بهشتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

گفتنی است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز کرده و درهای نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

کد خبر 6100168

دیگر خبرها

  • چگونه به نمایشگاه کتاب برویم؟ | تدابیر حمل و نقل عمومی برای دیدار با یارمهربان
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟