Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمدرضا نجفی با اشاره به طرح شهرداری تهران برای راه‌اندازی قطار سبک شهری، گفت: ایده شهرداری تهران برای احداث احتمالی خطوط ال‌آرتی (قطار سبک شهری) در خیابان‌های ولی‌عصر، انقلاب و جمهوری مبتنی بر امکان‌سنجیِ فنی و اقتصادی و ملاحظه حقوق متوازن شهروندان و ذینفعان آن پروژه ها و نیز با توجه به کارکردهای چندوجهی فرهنگی، تاریخی، زیست محیطی و گردشگری خواهد بود که در دست مطالعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: پروژه قطار سبک شهری در کنار سایر پروژه‌های در دست مطالعه یا در حال اجرای شهرداری تهران می‌تواند منجر به بهبود فضای زندگی شهروندان و ارتقاء کمی و کیفی عملکرد خدمات عمومی شهر شود و بین اجزای مختلف متاثر از این پروژه‌ها، تعادل و توازن بهتری نسبت به شرایط اداره شهر در گذشته برقرار می‌کند. با نگاه به برخی رویکردها و پروژه های اخیر شهرداری تهران، در حد اطلاع کلی بنده، عقلانیت، جوانب کارشناسی و جامع‌نگری در حد قابل قبولی مشاهده می شود. قاعدتا این پروژه‌ها به طور اصولی منافع و مصالح ذی‌نفعان متکثر و متنوع شهرداری را در بلند مدت به نحو مناسب تری تامین خواهد کرد.

وی یادآور شد: شهرداری تهران در ادوار اخیر میراث دار ده‌ها هزار میلیارد تومان بدهی روبه تزاید است، اداره کلانشهری مثل تهران با این حجم عظیم از بدهی، مدیریتی بسیار متعهدانه، راهبردی و مشارکتی می طلبد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اداره تهران به رویکردی ملتزم به مبانی عملی، خدامحور، مردم‌ دار و کارامد و پاکدست نیاز دارد که به لطف خداوند رحمان شورای شهر و شهرداری تهران تا حدود زیادی واحد این الزامات و اقتضائات هستند.

نجفی متذکر شد: شهرداری تهران در یکی از سخت‌ترین دوران‌های حیاتش قرار دارد و قطعا انجام این مسئولیت با توجه به عدم تناسب درآمدهای پایدار و کم ضرر با هزینه های سنگین و رو به رشد شهر موجب محدودیت در حفظ و توسعه خدمات شهری و کاری سخت و دشوار خواهد بود. تراکم‌فروشی یا همان آسمان‌فروشی، تغییر کاربری‌های پر مفسده و خسارت، فروش‌ املاک و دارائی‌های نقد شونده، استقراض و فروش‌های تراکم سیار و ... از مبادی درآمدی با خسارات پایدار بوده است که دست کم در آن ابعاد امکان استمرار ندارد.

وی افزود:‌ شهرداری تهران برای انجام امور جاری و توسعه زیرساخت و خدامات شهری به شدت با محدودیت  منابع روبروست و بایستی با نگاه علمی و بهره گیری از ظرفیت‌های تجربی و مدیریتی و اختصاص منابع به فعالیتهای اولویت‌دار با جذب مشارکت و ارتقاء عملکرد، مسئولیت تاریخی و ملی خود را به احسن وجه به انجام رساند.

نجفی در پایان گفت: ان‌شاءالله شورای شهر و شهرداری تهران با بکارگیری ابزارهای نوین مالی زمینه حضور و مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی را برای تامین نیازهای پایتخت فراهم آورند. بدیهی است نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آمادگی دارند تا در صورت لزوم، حمایت تقنینی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ال ار تی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است