Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌علیرضا عسگریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۸ هزارفرزند یتم و۱۲۲ هزار فرزند محسنین هستند که سرانه ماهیانه پرداختی به این افراد به ترتیب ۲۵۰ و ۱۱۳ هزار تومان است.

محسنین به فرزندانی گفته می‌شود که پدرو مادر دارند اما والدین آنها به دلیل فقر شدید مالی توانایی حضانت از فرزندان خویش را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگریان با بیان اینکه سال گذشته مردم ۷۰۰ میلیارد تومان وجه نقد برای کمک به فرزندان ایتام اهدا کردند، افزود: هم اکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در حدود شش میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار حامی برای کمک به نیازمندان جذب و هدایت شده بود که با تلاش دست اندرکاران امر کمیته این رقم از ابتدای سالجاری تاکنون به خصوص در ماه مبارک رمضان به ۷۷۰ هزار حامی رسید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ماه مبارک رمضان همچنین برای توزیع بسته‌های غذایی ۲۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان هدف گذاری کرده بودیم که این بسته‌ها را به ۱۲۸ هزار خانوار اهدا کنیم که این رقم با افزایش چشم گیری به ۲۳۰ هزار بسته رسید.

عسگریان با بیان اینکه برای ۲۳۰ هزار بسته غذایی ۴۶ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است، گفت: بسته غذایی یادشده عمدتاً بین مناطقی با شدت فقر بالا توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای افطاری محرومین ۸۴ میلیارد تومان هزنیه شده است، گفت: برای اطعام افطاری بین حدود یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفر ازمحرومین درماه مبارک رمضان امسال نیزمبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه است.

به گفته عسگریان، این رقم از نظر ریالی ۸۹ درصد و از نظر تعداد حدود ۶۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در گلریزان ماه مبارک همچنین توانستیم با کمک‌های مردمی ۷۰ زندانی را آزاد کنیم، گفت: به رغم اهدا کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری قبل از عید، فشارهای اقتصادی و کمک به سیل زدگان در ایام نوروز در جشن رمضان نیز شاهد افزایش چشم گیر کمک‌های مردمی بودیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان خیر مراغه ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امام جمعه مراغه در مراسم تجلیل از معلمان خیر مراغه ای گفت: در دین مبین اسلام به تعلیم و تربیت تاکید فراوان شده است.

حجت اسلام والمسلمین پور محمدی افزود: معلمان به خاطر تربیت آینده سازان کشور کاری را انجام می‌دهند که پیامبران برای هدایت انسان‌ها انجام داده اند.

وی گفت: وظیفه معلمان به خاطر تربیت عالمان و دانشمندان آینده بسیار سخت و سنگین است.

فرماندار شهرستان مراغه گفت: معلمان وظیفه هدایتگری و توانمندسازی آینده سازان این کشور را برعهده دارند.

مینویی افزود: رشد و توسعه زیر ساخت‌های علمی کشور به تلاش معلمان بستگی دارد.

وی گفت: با تلاش معلمان و همت این عزیزان ایران اسلامی از هر نظر به توانمندی‌های علمی خوبی دست یافته است.

مدیر کمیته امداد مراغه گفت: در این شهرستان۵۰۰ نفر معلم در طرح اکرام ،ایتام و محسنین برای حمایت از نیازمندان مشارکت دارند.

ابراهیمی افزود: در شهرستان مراغه یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب طرح اکرام ، ایتام و محسنین حمایت می‌شوند.

 ابراهیمی افزود: خیران در قالب اکرام ایتام و محسنین در ماه حدود ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان به نیازمندان کمک می‌کنند.

در پایان این مراسم از معلمان خیر برای حمایت از نیازمندان تجلیل و قدردانی شدند.

دیگر خبرها

  • روایتی از معلم نیکوکار بیرجندی برای حمایت ۱۱ فرزند معنوی
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه‌ای
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه ای
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور