Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه توجیهی آموزشی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع ۹۸ با حضور سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف، سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، محمدتقی میرزاجانی دبیر کمیته دعوت و اعزام قاریان در محل ساختمان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با جمع اعضای قاریان و حافظان و گروه‌های تواشیح اعزامی به حج تمتع برگزار شد در ابتدا سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن به اهمیت حج پرداخت و گفت: حج یکی از فرصت‌هایی معنوی است که انسان می‌تواند با قرار گرفتن در سرزمین وحی خود را رشد داده و تکامل ببخشد.

وی گفت: حضور در مناسک عبادی سیاسی حج نمود یکی از افتخاراتی است که نظام جمهوری اسلامی به قاریان و حافظان می بخشد و از آنجایی که تعداد قاریان و حافظان رو به افزایش است ما شاهد حضور حج اولی‌ها در این کاروان هستیم.

سرابی با اعلام اینکه تعداد این کاروان از صد نفر به بیست نفر به جهت محدودیت‌های اعزام و راندمان غیر قابل دفاع این کاروان تقلیل یافته است، افزود: از آنجایی که بعثه مقام معظم رهبری همکاری خوبی را با اعضای این کاروان داشته است اعضای شرکت کننده در این مراسم نیز با پر رنگ و پرحجم تر کردن فعالیت‌ها سعی در نشان دادن توانایی و هنر خود باشند.

در ادامه سید مصطفی حسینی به بیان نکاتی در همین خصوص پرداخت و گفت: اعضای قرآنی کاروان نور افرادی در سطح بالای فعالیت‌های قرآنی و نخبه کشور هستند که برای حضور در این مناسک بهتر است به آموزش مکالمه عربی نیز بپردازید. مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف آمادگی خود را برای برپایی کلاس‌های مکالمه عربی برای داوران و قاریان اعلام می‌دارد.

سپس سعید مرامی به بیان نکات و دستورهای پزشکی در این سفر پرداخت. همچنین علی قاسم آبادی سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع ۹۸ نیز به انتقال تجربیات سفر سال گذشته و بیان خاطراتی به اعضای گروه پرداخت.

سپس حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف با حضور چند دقیقه‌ای در جمع کاروان به بیان نکاتی پرداخت و حج را یک امر سیاسی و عبادی معرفی کرد.

وی گفت: حساسیت این زمان بسیار مهم است و حضور قاریان و حافظان بسیار تأثیر گذار است. افراد عضو این کاروان نیز نیت خود را باید جهاد و شهادت قرار دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در این هماوردی جهان اسلام حضور ما تنها برای روشنگری و عدالت خواهی است.

خاموشی با تاکید به اینکه از هر بابی برای ارتباط با ملل دیگر استفاده کنید اظهار داشت: حضور حج اولی‌های در این کاروان هدیه‌ای از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران و واقف محترم است و برای سربلندی نظام، خودتان نیز در این سفر دعا کنید. ما در این راه میراث معنوی قوی خون بهای شهیدان را داریم که تفکر انقلابی رهبری را حفظ کرده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، سرپرست کاروان قرآنی حج سال جاری، به بیان نکاتی درباره هماهنگی برنامه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی شاهرودی نیز به بیان مناسک حج پرداختند.

کد خبر 4653879

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی سید مصطفی حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه حج تمتع 98 شورای عالی قرآن حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور ۱۶۱۸ حافظ از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در ۷ حوزه استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی همتی‌فر امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور و در ۳ مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون به ۷ حوزه در استان شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد ارتقاء یافت.

همتی‌فر بیان کرد: قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این راستا مدارک تخصصی جهت تشویق و حمایت به حافظان قرآن اعطا می‌شود که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور صادر و به حافظان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند با حفظ ۱۰ جزء می‌توانند مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء می‌توانند مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح سه می‌توانند مدرک کارشناسی، حافظان در سطح ۲ کارشناسی ارشد و حافظان در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: به لحاظ ثبت‌نام در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خراسان رضوی با ۱۶۱۸ شرکت کنند بیشترین آمار و رتبه اول را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: از این تعداد شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و با توجه به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی که باید حسن حفظ، صوت ، لحن، وقف و ابتدا مورد ارزیابی قرار گیرد نظارت داوران از سوی مرکز بر آزمون شفاهی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم 
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود