Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@00:14:35 GMT

ورود اولین رئیس جمهور آمریکا به خاک کره شمالی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۰۹۳۲

ورود اولین رئیس جمهور آمریکا به خاک کره شمالی

به گزارش فارس، رهبران آمریکا و کره شمالی برای سومین بار و این دفعه در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند. 

ترامپ با عبور از خط مرزی کره جنوبی به کره شمالی، به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی میشود. 

 «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ترامپ و «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز او را در این دیدار همراهی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در حالی صبح یک‌شنبه به‌وسیله یک فروند بالگرد وارد منطقه شدند که پیش‌تر «دونالد ریگان»، «جرج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور پیشین آمریکا با تدابیر شدید امنیتی از آن دیدار کرده بودند.

بنابر تصاویر دریافتی زنده از رسانه های خبری، دونالد ترامپ با گام برداشتن به سوی خاک کره‌شمالی با کیم جونگ اون دست داد و خوش و بش کرد و سپس به همراه کیم از خط مرزی نمادین میان دو کشور عبور کرد. ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا است که وارد خاک کره شمالی شده است.

ترامپ پس از دست دادن با کیم و گام برداشتن دو رهبر به سمت خاک کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد. عبور از این خط افتخار بزرگی است، پیشرفت بزرگی است، دوستی بزرگی ایجاد شده است..»
ترامپ از کیم برای حضور یافتن در این ملاقات تشکر کرد و گفت: «ما از روز اولی که ملاقات کردیم از یکدیگر خوشمان آمد و این بسیار مهم است».
هنگامی که خبرنگاری از رهبر کره‌شمالی پرسید چه زمانی به آمریکا سفر می‌کند ترامپ پاسخ داد: «همین حالا از او دعوت می کنم»..

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز گفت: در حال حرکت به سوی پایان دادن گذشته تاسف‌بار بین دو کره هستیم. 

در ادامه کیم از ترامپ خواست تا از روابط خوب بین آن‌دو برای ایجاد خبرهای بهتر استفاده کند.

ترامپ افزود: همان‌طور که آقای کیم گفت  اینلحظه‌ای تاریخی بود..ما روابط بسیار خوبی ایجاد کردیم، قبل از آنکه من رئیس‌جمهور شوم شرایط برای کره جنوبی، کره شمالی ژاپن و همه جهان بسیار خطرناک بود. از بودن در کنار کیم لذت می‌برم و متشکرم.

برخی خبرنگاران حاضر در محل می‌گویند که کل دیدار در حدود ده دقیقه طول کشیده است.

 خبرنگارانی که می‌خواستند برای تهیه گزارش وارد اتاق برگزاری دیدار شوند با محدودیت‌هایی مواجه بودند و آنچه از تصاویر مشخص بود، برخی موفق به پوشش خبری نشدند.

ترامپ همچنین گفت: «هنگامی که رئیس جمهور آمریکا شدم، رویارویی بسیار بسیار بزرگی وجود داشت و اکنون رویارویی کمتر شده است. این افتخاری برای من و رهبر [کیم] است».
با ورود دو رهبر به خاک کره‌شمالی، کیم جونگ اون به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور همین حالا وارد [کره شمالی] شد و اولین رئیس‌جمهور آمریکا شد که از کشور ما دیدار می‌کند. این ابراز اشتیاق او برای از بین بردن خشونت‌های گذشته و باز کردن راهی برای آینده جدید است».
ترامپ در ادامه سخنان کیم گفت: «این برای من افتخاری است. انتظارش را نداشتم. گام برداشتن بر روی خط [مرزی] افتخار بزرگی بود. پیشرفت بزرگی حاصل شد و این یک دوستی عالی است. این بیانیه‌ای کوتاه بود. بنابراین می‌خواهم از شما تشکر کنم». سپس ترامپ به سوی کیم چرخید و گفت: «قرار است برویم و برای مدتی صحبت کنیم. چیزهای مثبت زیادی در حال اتفاق افتادن هستند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند