Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین کنفرانس فکری بین المللی «پدیده افراط گرایی» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در موصل برگزار می شود.

این کنفرانس با شعار: «تنوع ما منبع قدرت ما» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با همکاری دانشگاه موصل، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه فناوری شمالی، وزیر آموزش عالی عراق، مشاور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، وزارت فرهنگ و گردشگری عراق، دیوان اوقاف اهل سنت عراق، جمعیت علمای عراق و شورای علمای پیوند محمدی عراق، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل عبد الغفور، سخنگوی کمیته مقدماتی کنفرانس در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد که این کنفرانس به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۲۰ مقاله پژوهشی از ایران، مصر، لبنان و عراق پیرامون محورهای این کنفرانس، از جمله علل و ریشه های افراط گرایی و راههای مقابله با آن دریافت شده است.

عبدالغفور اظهار کرد: این کنفرانس بین المللی دو روزه با حضور صد ها اندیشمند، دانشگاهی، نویسنده و علمای مذاهب اسلامی مختلف در شهر موصل برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که برگزاری این کنفرانس در نینوا با این حجم از مشارکت و اهدافی که دنبال می کند، پس از پاکسازی استان نینوا از لوث گروههای تکفیری و تندرو، بی نظیر است.

وی اشاره کرد که هدف از برگزاری این کنفرانس، بسیج تلاش های علمی و عملی برای مقابله با افکار افراطی و رفتارهای منحرف بوده و شامل محورهای زیر است:

۱. مسامحه دینی: مفهوم، دیدگاه، اهداف و نتایج
۲- اشتراکات بین ادیان و مذاهب در دوری از تندروی و تروریسم
۳- زمینه های تمدنی ادیان الهی و تأثیر آن در ایجاد جامعه امن
۴- بررسی تاریخ همزیستی مسالمت آمیز در جامعه عراق
۵- مؤسسات آموزشی و رسانه ای و نقش آنها در اشاعه و تحکیم فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز
۶- آثار سیطره گروه های تروریستی بر استان نینوا و مناطق آزاد شده و راهکارهای مقابله با آن
۷- نقش قوانین حقوقی در حل پدیده افراطگرایی و تندروها
۸- نقش علم جامعه شناسی و روان شناسی در از بین بردن آثار منفی تفکرات گروه های افراطی و تکفیری در جامعه

لازم به ذکر است پس از آزاد سازی موصل از دست داعش، این اولین کنفرانس در این سطح میباشد که با حضور شخصیت های علمی و دینی عراق در این شهر برگزار می گردد.

کد خبر 4654042

منبع: مهر

کلیدواژه: موصل افراط گرایی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

دیگر خبرها

  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر