Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، با اشاره به جنایات هولناک بشری علیه ملت بی دفاع ایران است، گفت: بمباران های شیمیایی، سند جنایت مدعیان دفاع از حقوق بشر است.

حجت الاسلام «علی لرستانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به سالروز حملات شیمیایی صدام به مناطق مرزی  ایران، گفت: رژیم دیکتاتور و معدون عراق، پس ازتحمل شکست های سنگین در برابر سپاه اسلام، در سایه حمایت های مدعیان دفاع از حقوق بشر از جمله آمریکا، به طور گسترده از سلاح های شیمیایی علیه مردم و رزمندگان اسلام روی آورد که بمباران شیمیایی شهر سردشت، یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت بی دفاع ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، افزود: صدام از شالها پیش با جمع آوری برخی اساتید دانشگاه و صرف مبالغ هنگفت به جمع کردن اطلاعات درباره سلاح های شیمیایی، میکروبی و رادیو اکتیود پرداخت و در هرسه زمینه موفقیت های کسب کرد.

 

وی اظهار داشت: دیکتاتور جنایتکار در سال 1988 حدود چهار تن از این ماده شیمیایی را در اخیار داشت و در جنگ از گاز اعصاب، گاز تاولزا، و گازهای  که اثرات مرگباری بر روی قربانیان می گذاشت در اختیار داشت.

 

حجت الاسلام لرستانی، بیان کرد: صدام حتی به مردم کشورش هم رحم نمی کرد و آنها را باسلاح های شیمیایی مور حمله قرار می داد که تنها در یکی از این حملات در اسفند 1366، بیش از پنج هزار شهروند بیگناه عراقی کشته و هفت هزار نفر هم مجروح شدند.

 

وی بیان کرد: این حمله که در روزهای پایانی جنگ تحمیلی علیه ایران رخ داد، اوج قساوت و بیرحمی صدام را نشان داد و یک نسل کشی تمام عیار به شمار می آید.

 

حجت الاسلام لرستانی، استفاده رژیم بعثی صدام از سلاح های شیمیایی علیه ایران پس از عملیات پیروزمندان آزاد سازی خرمشهر به طور محدود آغاز شد، اما پس از پیروزی های بزرگ ایران و شکست نیرهای بعثی در عملیات های والفجر 2، والفجر4، خیبر و بدر، رژیم بعثی صدام به استفاده گسترده از این سلاح ها روی آورد.

 

وی اذعان داشت: هفتم تیر 1366 هجری شمری نیر، جهان شاهد یکی از هولناکترین جنایات دست پرورده مدعیان دفاع از حقوق بشر بود.

 

حجت الاسلام لرستانی، ادامه داد: به دستور صدام، هواپیماهای عراق چهار نقطه شلوغ شهر سردشت را در استان آذر بایجان غربی با سلاح شیمیایی بمباران کردند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، ابراز کرد:صدام که در جنگ تحمیلیل یارای مقاومت با رزمندگان دلاور و شجاع ایران را نداشت، تلاش کرد با بمباران شیمیایی شهرها و روستاهای ایران، شکست های خود را جبران کند.

 

وی ادامه داد: بمبماران شیمیایی شهرستان نودشه از توابع پاوه واقع در شمال غربی استان کرمانشاه نیز یکی از دیگر جنایان هولناک صدام بود، این شهر در سه نوبت هدف حملات شیمیایی بعثی ها قرار گرفت که بر اثر آن بیش از یکصد نفر از مردم که بیشتر آنها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم مصدوم شدند.

 

حجت الاسلام لرستانی، افزود: براساس آمارهای اعلام شده، رژیم بعثی صدام در مجموع در طول جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، 378 حمله شیمیایی علیه ایران انجام داد که بر اثر آن بیش از 50 هزار نفر شهید و مجروح شدند.

 

وی افزود: بدیهی است که صدام به تنهایی نمی توانست انواع گسترده سلاح های شیمیایی را تهیه و تولید کند و به همین سبب اربابان اروپایی _آمریکایی وی با دلارهای نفتی بادآورده رژیم های مرتجع عرب، انواع سلاح های مرگبار از جمله شیمیایی و میکروبی را در اختیار صدام گذاشتند.

 

حجت الاسلام لرستانی، بیان کرد: در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره های خود به تعیین مواضع سربازان ایرانی پرداخت و صدام را در جریان آن قرار داد، تصاویر ماهواره های آمریکایی در برگیرنده نقشه های مربوط به تحرکات نیروهای ایرانی و تاسیسات خدمات لجستیکی و دفاع هوایی آنها بود و ارتش بعثی هم از سلاح شیمیایی مانند گاز سازین به رزمندگان ایرانی حمله می کرد.

 

وی ادامه داد: معرفی صدام به عنوان آغاز گر جنگ و اعتراف آشکار مهم ترین نهاد بین المللی یعنی سازمان ملل متحد و شورای امنیت به این مساله در حقیقت اعتراف به دست داشتن غربی ها و متحدان آنها در به راه انداختن جنگ بی رحمانه و نابرابر علیه جمهوری اسلامی  ایران است که در طول هشت سال، رزمندگانش تنها با تکیه بر ایمان و اراده و توکل و پشتیبانی همه جانبه مردم و رهبری هوشمندانه و قدتمندانه امام خمینی (ره)، توانست در این جنگ جهانی نا برابر مقاومت جانانه ای از خود نشان  دهد.

 

حجت الاسلام لرستانی، تصریح کرد: در نهایت با معرفی صدام به عنوان آغازگرجنگ، مهر تاییدی بر حقانیت و مظلومیت ایران از سوی سازمان ملل متحد و ورای امنیت زده شد و روسیاهی وشرمساری  برای مدعیان دفاع از حقوق بشر به دنبال داشت که همچنان با وجود سال ها از پایان این جنگ نتوانسته اند لکه ننگین حمایت های نامحدود خود از صدام و جنایاتش را پاک کنند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، اظهار کرد: افکار عمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضد بشری مهره و مزدور آمریکا آشنا می شوند و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره دفاع از حقوق بشر بیش از پیش آشکار می شود.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شهادت امام صادق ع خطبه های نماز جمعه امام صادق ع خبرگزاری شبستان آمریکا تشییع شهدای گمنام قوه قضائیه بیرجند نماز جمعه جنایت بمباران شیمیایی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد