Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: در راستای حمایت از بانوان روستایی، زمینه سازی برای ایجاد صندوق های خُرد فراهم و بانوان روستاهای مایوان و نجف آباد با مشارکت خود، سنت حسنه قرض الحسنه را احیا کردند.

مهران حیاتی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در روستای نجف آباد، سه صندوق  و در روستای مایوان تاکنون یک صندوق خُرد زنان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج بااشاره به اینکه هر خانم با 400 هزار ریال سرمایه اولیه می تواند عضو این صندوق ها شود، افزود: اعضا ماهانه 200 هزار ریال هم به صندوق پرداخت می کنند که با این روند تا مبلغ  150 میلیون ریال از بانک عامل می توانند تسهیلات دریافت کنند.

 

حیاتی، گفت: تاکنون یک صندوق خُرد در مایوان با 30 عضو  و سه صندوق با 20 تا 30 عضو و یک صندوق با 40 عضو در روستای نجف آباد تشکیل شده است و در روستای پیرعلی هم پیگیری ها برای تشکیل صندوق انجام شده است.

 

وی افزود: مقرر شده است صندوق های تشکیل شده در صندوق کارآفرینی امید افتتاح حساب کنند و بعد از پنج ماه از زمان افتتاح، اعضا از تسهیلات برخوردار شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج افزود: صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌شود.

 

حیاتی عنوان کرد: نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و توسعه روستایی و توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر روستایی و عشایری با اولویت زنان سرپرست خانوار از جمله سیاست‌های کلی تشکیل صندوق اعتبارات خُرد زنان روستایی است.

 

وی یادآور شد: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی به خصوص برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی و بازدیدهای ترویجی از جمله اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های اعتباری است.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شهادت امام صادق ع خطبه های نماز جمعه امام صادق ع خبرگزاری شبستان آمریکا تشییع شهدای گمنام قوه قضائیه بیرجند نماز جمعه روستای مایوان صندوق خرد زنان عشایر شهرستان فاروج نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار