Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره وزمی ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی که با حضور شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و امور زیربنایی معاول اول رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کردستان در حوزه معدن ظرفیت های شناخته شده و ناشناخته بسیاری دارد که علیرغم بهره برداری از بخشی از این معادن در گذشته دستاوردی برای این استان نداشته چرا که به مسئله فراوری محصولات معدنی و ایجاد ارزش افزوده در این رابطه اهمیتی داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی دو سه سال اخیر شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته معدنی استان در دستور کار قرار گرفته که برای این کار سه پهنه تعریف شده است که کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی دو پهنه از این سه پهنه انجام شده و پهنه سوم در شهرستان دیواندره در حال انجام بوده که تا پایان سال به پایان می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: در خصوص معادن طلا کردستان دومین استان کشور در بحث ذخایر طلا و اولین استان کشور در بحث تولید است و طی دو سال اخیر سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم طلای خالص در زرکوه تولید و زمینه اشتغال برای هزار و ۶۰ نفر نیز در این معدن فراهم شده است.

دره وزمی یکی دیگر از ظرفیت های کردستان را ذخایر سنگ آهن و آب عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل وجود معادن غنی سنگ آهن کار احداث زنجیره فولاد کردستان در دستور کار قراتر گرفت که می تواند علاوه بر سود آوری برای استان زمینه اشتغال را نیز فراهم کند.

وی در ادامه به پتروشیمی اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالا در این حوزه، این بخش نیز مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر یک واحد پتروشیمی با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن فعال است و زمینه احداث پتروشیمی خصوصی دوم با ظرفیت تولیدی سالانه ۵۰۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۷۷۰ میلیون یورویی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که از تمام ظرفیت‌های استان برای توسعه کردستان و نقش آفرینی در پازل توسعه ملی استفاده کنیم، گفت: انتظار ما از دولت این است که زمینه رسیدن استان‌های کم برخوردار به استان‌های پیشرفته را فراهم کند.

دره وزمی اظهار داشت: جبران عقب افتادگی کردستان به تنهایی کار دولت نیست و این انتظار را نداریم که دولت همه مشکلات حوزه اشتغال و سرمایه گذاری را رفع کند و بدون حضور بخش خصوصی این امکان وجود نخواهد داشت.

کد خبر 4654233

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد