Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@00:50:22 GMT

چه کسی درباره "انفجار بیدگنه" و شهادت "طهرانی‌مقدم" درست می‌گوید؟

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۴۸۶۶

‍‍‍‍‍‍

خبرآنلاین نوشت: در قسمت جدید سریال گاندو که سریالی امنیتی _پلیسی است درباره تیمی از سربازان اطلاعاتی کشورمان، ادعایی مطرح شد که پیشتر از سوی مراجع رسمی کشورمان تکذیب شده بود.

در ویدئویی که باشگاه خبرنگاران از این سریال با عنوان ماجرای شهادت شهید طهرانی مقدم در سریال گاندو طرح شد، افسر امنیتی در این باره توضیحاتی داده که فقط یک بار برادر این شهید بزرگوار سه سال قبل مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سکانس مامور امنیتی می‌گوید:«در انفجار بیدگنه ابتدا ما فکر می کردیم انفجار یک سانحه بوده اما دوسال بعد در اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرد، مشخص شد جاسوسی که با نام رحمت والی به عنوان کارمند به این پایگاه وارد شده بود این عملیات تروریستی را به دستور آمریکایی ها و موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام داده است.»

این ادعایی بود که البته پس از انفجار بیدگنه که شهید طهرانی مقدم پدر صنایع موشکی ایران و چند تن از همرزمانش به شهادت رسیدند، ایهود باراک نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی آن را طرح کرده بود. 

ادعایی که از سوی سردار کوثری نماینده وقت مجلس شورای اسلامی و سردار رمضان شریف مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران رد شد.

اگرچه در سال ۱۳۹۵ محمد طهرانی مقدم برادر شهید حسن طهرانی مقدم در سالگرد شهادت ایشان گفته بود شهادت برادرش حاصل جنایتی تروریستی بوده اما هیچ گاه شخص یا ارگانی رسمی این ادعا را تائید نکرده بود تا اینکه رسانه ملی در سریال گاندو به عنوان یک واکنش رسمی به اشاره به همان انفجار ، جزئیاتی از آن عملیات تروریستی را طرح کرده است.

آنها به اسناد ویکی لیکس استناد داده اند و باید دید مقامات رسمی نظامی چه واکنشی در این باره خواهند داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا