Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:53:34 GMT

از زخم افرود سواری بر طبیعت تا آن روی سکه پزشکی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۵۵۱۹

از زخم افرود سواری بر طبیعت تا آن روی سکه پزشکی

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از ۱۰۰ فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.

جذب ۲۰ هزار نفر طی امسال درآموزش و پرورش

«جذب حدود ۲۰ هزار نفر طی امسال درآموزش و پرورش» خبری است که برای بسیاری جذابیتی ویژه دارد برای حق التدریسی ها، برای دانش آموختگان جویای کار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. که از قول معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درکرج اعلام شد وعلی الهیار ترکمن گفت: این تعداد امسال از طریق برگزاری آزمون جامع استخدامی دولت جذب می‌شوند.

احداث بیش از ۲۰۰ تصفیه خانه پس از انقلاب

رضا اردکانیان، وزیر نیرو هم در حاشیه بهره برداری از یک تصفیه خانه فاضلاب در قزوین گفته است بعد از انقلاب بیش از ۲۲۰ تصفیه خانه در کشور ساخته شده است حال آنکه این رقم قبل از انقلاب تنها چهار مورد بود و هم اینک ۳۲ تصفیه خانه دیگر نیز در حال ساخت است و تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیران کم کار جایی در وزارت نیرو ندارند

اردکانیان در همین سفرهمچنین تاکید کرده است که مدیران کم کار جایی در این وزارتخانه ندارند و هرگونه کم کاری منجر به تجدید نظر در انتخاب آنها می‌شود وهمه مدیران استانی باید در قبال کمیت و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند، مسئول باشند و من در مقابل قانون، نمایندگان مردم و افکار عمومی، مسئول عملکرد مدیران در استان‌ها هستم و این حساسیت باید در انتخاب و فراخوان‌های مربوط به تعیین مدیران مورد توجه قرار گیرد.

تولید داخل از تقلب رنج می‌برد

رنج بردن تولید داخل از تقلب هم که چالشی قدیمی در این عرصه و نیز صادرات است، عنوان خبری از مرکز قم می‌باشد که از قول رئیس سازمان ملی استاندارد انتشار داده و طی آن نیره پیروز بخت گفته است: آنچه که کشور را بویژه در عرصه مواد غذایی و مصالح ساختمانی رنج می‌دهد، پدیده تقلب است درصورتی که استاندارد اصالت مصالح و مواد اولیه به‌درستی در سطح کشور اجرا شود تا حدود بسیار زیادی از تقلب در تولید محصولات از بین می‌رود.

اختصاص ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی گلستان

اما خبری هم از استان گلستان از قول ابوطالب قزل سفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتشر شده است که گفته است: از ابتدای امسال ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با عنایت رهبر معظم انقلاب برای حفظ و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی این استان اختصاص یافت که برای اجرای ۲۱ طرح با اهداف جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در نظر گرفته شده است.

استفاده از دانش اروپایی‌ها برای پایش و پیگیری حقوقی آلاینده‌های نفتی

اما در حوزه اجتماعی هم احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای خوزستان با حضور هیأت اعزامی اتحادیه اروپا؛ با اشاره به سوزاندن یک میلیارد فوت مکعب گازهمراه نفت در شبانه روز در خوزستان گفت: توانمندسازی کارشناسان محیط زیست برای نظارت، پایش و پیگیری حقوقی آلودگی‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از دانش و تجربیات کشورهای اروپایی ضروری است وسفر این هیأت اروپایی بر اساس تفاهم نامه ۲ سال پیش میان ایران و اتحادیه اروپا است که برای بررسی همکاری با ایران درباره تبادل دانش و اطلاعات در زمینه محیط زیست در حوزه‌های آلودگی هوا و پسماند به خوزستان سفر کرده است.

جستجوی پلیس دامغان برای شناسایی عامل مزاحمت نمازگزاران

در پی انتشار کلیپی از رفتار نامناسب یک فرد منتسب به شهرستان دامغان با نمازگزاران در فضای مجازی براساس اعلام فرمانده انتظامی شهرستان دامغان، پیگیری برای جستجوی این فرد توسط عوامل پلیس‌های فتا و اماکن و اداره حمل و نقل جاده‌ای آغاز شده است.

این روزها، کلیپی منتسب به شهرستان دامغان در فضای مجازی منتشر شده است که در آن فردی در مکانی که به نظر می‌رسد یک مجتمع خدماتی یا رستوران بین راهی است اقدام به گرفتن هزینه یکهزار تومانی از هر نمازگزار برای ادای نماز و استفاده از سرویس بهداشتی می‌کند.

پلیس هتاکی به ارزش‌ها را برنمی تابد

در همین رابطه سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا هم اعلام کرد: پلیس با کسانی که با برنامه قبلی ارزش‌ها را به سخره می‌گیرند و هتاکی می‌کنند با جدیت برخورد می‌کند و نمی‌توان در برابر فردی که اعتقادها و ارزش‌ها را به سخره می‌گیرد و هتاکی می‌کند چشم پوشی داشت، بی شک این اقدام نشان از برنامه ریزی دشمن است و ممکن است توسعه یابد.

نصب ۲ هزار دوربین در راههای کشور

در حوزه اجتماعی خبری هم از قول سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا قرار گرفت که وی در جلسه شورای همتای خراسان جنوبی گفته است: روش‌های سنتی برای انضباط ترافیکی بویژه درون شهری جواب نمی‌دهد، گفت: مردم نباید پلیس را ببینند بلکه پلیس با نظارت‌های سیستمی باید حضور داشته باشد و بدین منظور افزایش گشت‌های نامحسوس، دوربین‌ها و خدمات پلیس اتفاقات مثبتی است که در دستور کار قرار گرفته است چنانکه یک خلأ از گذشته در سامانه‌های کنترلی جاده‌ها وجود داشته که با نصب ۲ هزار دوربین در مرحله دوم، رفتارهای پرخطر برای کاهش حوادث رانندگی کنترل می‌شود.

تحقق ۵۰۰ میلیون یورو فاینانس واگن‌های مترو پایتخت

در خبری دیگر از حوزه حمل و نقلی اینباردرون شهری، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تلاش‌ها برای تأمین ۶۳۰ واگنی که قرار بود با کمک دولت به متروی تهران داده شود، گفت: در زمان حاضر و با مساعدت معاون اول رئیس جمهوری امکان تحقق ۵۰۰ میلیون یورو فاینانس فراهم شده که می‌تواند بخشی از ۶۳۰ واگن را پوشش دهد.

سکونت یک سوم جمعیت شهری ایران در بافت فرسوده

اما سکونت یک سوم جمعیت شهری ایران در بافت‌های فرسوده که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر می‌شود هم عنوان خبری از مرکز تبریز است که نواب میرزایی نماینده وزارت کشور در اجرای طرح ایجاد دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی آن را اعلام گرده و گفته است: بر اساس تحقیق دانشگاه تهران در دهه پنجاه آن زمان میزان افراد حاشیه‌نشین حدود ۱۵ هزار نفر اعلام شده بود.

ساماندهی ۶۰۰ هزار نفر در بسیج اصناف

درخبری از یزد هم غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: بیش از ۶۰۰ هزار کسبه و بازاری در صنوف مختلف در این سازمان سازماندهی شدند که در برنامه‌های زیر پوشش به خصوص حلقه‌های فرهنگی و بصیرتی صالحین، هیأت‌های اندیشه ورز، دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی و فقه بازار حضور فعالانه داشته، ضمن آنکه تاکنون ۵۶ هیأت اندیشه ورز با حضور نخبگان دانشگاهی و اساتید و همکاری ۳۱ بسیج اصناف و بازاریان کشور همکاری دارند.

*زخم آفرود بر پیکر طبیعت الوند

«زخم آفرود بر پیکر طبیعت الوند» عنوان مطلبی انتقادی از قول علیرضا گوهری، رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان نسبت به تردد خودروهای آفرود و موتورسوار در طبیعت بکر کوهستان الوند است که گفته است: حضور این وسایل نقلیه گریبانگیر طبیعت همدان و به معضل این منطقه تبدیل شده است.

از درمان در مرداب مخدرها تا تونل سرما در گرمای تابستان

گزارش‌های تولیدی استان‌های مختلف که طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی خروجی اخباراستانی ایرنا انتشار یافت هم از تنوع و تعدد قابل توجهی برخوردار است چنانکه درمان در مرداب مخدرها در نبود مهارت حل مساله از اصفهان که به وضعیت رشد مصرف مواد در میان جوانان می‌پردازد و راه جداگانه آتش و آمار در منابع طبیعی فارس که اختصاص به رشد فزآینده نابودی منابع طبیعی و مراتع کشاورزی این استان در آتش سوزی‌هابویژه سه ماه گذشته دارد از جمله این گزارش هاست.

-چالش آفرینی رشد نابسامان باغ ویلاهای بوشهر و تأثیر آن بر حوزه منابع آبی، آب تاب بی‌مهری ندارد هم مطلبی از مرکز سنندج در موضوع وضعیت منابع آبی در عدم مصرف بهینه و توجه مردم به شرایط کنونی است وگزارش شهر کرد با عنوان «امید واهی به دوره ترسالی و چالش مصرف آب» هم تیتری در همین رابطه است که نمی‌توان به بارش‌های خوب و سیل آسای یک ساله دل بست با این عنوان بحران ۲۰ ساله خشکسالی و آثار آن بر منابع بحرانی آب کاهش یابد.

_ لایروبی رودخانه‌های شرق مازندران شاید وقتی دیگر هم گزارش مرکز ساری در زمینه معطل ماندن طرح لایروبی رودخانه‌های این استان است و «آن روی سکه پزشکی» هم گزارشی از وضعیت درمانی سالمندان در آسایشگاه‌های سالمندی است اما «تونل سرما در دل گرمای تابستان» هم مطلبی است که توسط مرکز خرم آباد تهیه شده وگزارشی از مکانی طبیعی و گردشگری این استان یعنی تونل برفی ازنا می‌باشد.

_ اما شهر ری هم گزارشی با عنوان «میراث اشکانیان در تصرف معتادان» داده که مربوط به دژ اشکان از آثار تاریخی به جا مانده از دوره اشکانیان واقع در کوه بی بی شهربانو این منطقه است که تبدیل به محل تجمع معتادان شده است.

_ استرس؛ همسفر کنکوری‌ها و مهمان ناخوانده نظام آموزشی هم مطلبی در موضوع وضعیت و دغدغه‌های کنکوری هاست که توسط مرکز مازندران تهیه و منتشرشده است.

۱۹۰۶

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر