Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین نشست سراسری فن‌بازار‌های کشور با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری کشور به میزبانی فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، دوازدهمین نشست سراسری فن‌بازار‌های کشور با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری کشور به میزبانی فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
لزوم ارتباط بین صنعت و رویکرد‌های علمی و راهکار‌های تولید فناورانه، از موضوعاتی بود که سخنرانان به صورت مشترک به آن اشاره کردند.   در این نشست میلاد صدر خانلو، رییس شبکه فن بازار ملی ایران ضمن بیان ضرورت ارائه رویکرد علمی به صنعت، اظهار داشت: برای رونق تولید و تحقق شعار سال می‌بایست روابط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کرد.
وی با بیان اینکه هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین صنعت و پژوهشگران در یک سال اخیر منعقد شده است، تأکید کرد: رونق تولید با توجه به رویکرد‌های علمی در کشور محقق می‌شود و این امر نیازمند پیوند میان صنعت و دانشگاه است.
رییس شبکه فن بازار ملی ایران همچنین با اشاره به فعالیت شبکه فن‌بازار ملی ایران در ۲۰ استان کشور و نیز فعالیت یک فن بازار تخصصی در صنعت گاز گفت: در اجلاس اخیر اسکاپ (کشور‌های کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا و پاسیفیک) در خرداد ماه امسال نیز با ابتکار ایران و تلاش علمی شش ماهه، از شبکه استارت آپی آسیا و اقیانوسیه با عنوان اپک استارت‌آپ رونمایی شد.
خانلو تصریح کرد: در قالب این شبکه، تمام استارتاپ‌ها می‌توانند ارتباط و هم‌افزایی داشته باشند و خدمات مشاوره و منتورینگ دریافت کنند.
در ادامه نیز اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: رویکرد سازمان صنایع کوچک، توسعه و نفوذ فناوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط است.
وی افزود: ظرفیت‌های ایجاد شده در شهرک‌های فناوری، مراکز خدمات فناوری و همکاری با پارک فناوری پردیس در ایجاد فن‌بازار‌های منطقه‌ای، از جمله اقدامات انجام شده در پیوند صنعت با رویکرد‌های پژوهشی‌ست که در سال‌های گذشته صورت گرفته است.
همچنین حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: سمنان ظرفیت قابل توجهی در گسترش دانش و تولید‌های فناورانه دارد که باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی استان و کشور بهره برد.
وی تصریح کرد: بازار عرضه و تقاضای فن‌بازار در استان سمنان مطلوب است و این استان در سال‌های گذشته جهش بسیار مطلوبی در این بخش داشته است.
آل‌بویه در ادامه افزود: حلقه مفقوده توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور، توجه به دانش است و با این راهبرد می‌توان برای تحقق شعار سال گام برداشت.

برپایی نمایشگاه تقاضا محور فن‌بازار‌ها در۲۷ تیرماه
کمال محمدی، مشاور رییس مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری هم در این نشست از برپایی نمایشگاه تقاضا محور فن‌بازار‌ها در ۲۷ تیرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران خبر داد.
وی اظهار داشت: قرار است در این نمایشگاه، شرکت‌ها و صنایع مختلف، نیازمندی‌های خود را در عرصه فن‌بازار اعلام کنند و فناوران با بررسی ظرفیت خود، این تقاضا‌ها را پیگیری کنند.
در پایان این نشست تخصصی دو روزه، از فعالان فن‌بازار‌های استان‌های خراسان رضوی، مرکزی و یزد به عنوان برترین‌های این عرصه تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فن بازار پارک فناوری پردیس صنایع دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این تحقیق که در کنگره جهانی ESCMID  در بارسلون ارائه شده است قابلیت استفاده در بیمارستان ها برای تمیز کردن سطوح آلوده را نیز دارد.

دکتر «کورتیس دانسکی» « Curtis Donskey » مجری این طرح می گوید، راهبرد‌های سنتی و فعلی ضد عفونی دارای محدودیت خاصی هستند و دوباره و بسیار سریع مواد ضدعفونی شده بین دوره‌ های تمیز کردن آلوده می شوند.

اشعه ماوراء بنفش معمولی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما می تواند به پوست و چشم آسیب برساند، به این معنی که تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که یک اتاق خالی باشد.

آلودگی مجدد اتاق ها و سطوح به قدری سریع است که هدف محققان ارائه شیوه ای بوده که به طور مداوم اتاق ها را با افرادی که در آن حضور دارند ضد عفونی کند.

در مورد «فرا  UV-C»  وضعیت به دلیل طول موج کوتاه تر آن (222 نانومتر) نسبت به نور میکروب کُش معمولی UV-C (254 نانومتر)، متفاوت است.

بنابراین، نور فرا UV-C  به اندازه نور UV-C معمولی به عمق بافت نفوذ نمی کند. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که فرا UVC بیش از 99.9 درصد از ویروس کرونا که از راه هوا منتقل می شد را در حدود 25 دقیقه از بین برد.

دانسکی افزود: مطالعات بیشتری برای تایید ایمنی این پرتوها مورد نیاز است. وی به یک مطب دندانپزشکی در اوهایو اشاره کرد که لامپ های فرا UV-C را در اتاق های درمان نصب کرده است. پس از هزاران ساعت کار، هیچ گزارشی از عوارض جانبی صورت نگرفته است.

وی افزود: یک رویکرد جدید که می تواند اجرای فرا UV-C را تسریع کند، تنها زمانی است که یک اتاق خالی باشد. در حال حاضر در حال ارزیابی این رویکرد متناوب برای رفع آلودگی اتاق‌ های تجهیزات، حمام، سینک‌ ها و اتاق ‌های بیماران هستیم.

اولین مطالعه در نوع خود که ماه گذشته منتشر شد، مستقیما اثر ضد میکروبی فرا UVC را در برابر پاتوژن‌های موجود در هوا در یک مکان داخلی سرپوشیده نشان داد.

ازن به عنوان یک محصول جانبی

برای دانشمندان، ارزیابی غلظت ازن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوری‌ های فرا UV-C ممکن است مقادیر کمی ازن تولید کنند. گفته می شود ازن می تواند، مثلا، بافت های پوشاننده راه های هوایی انسان را تحریک کند.

تخمین زده می شود که تا 50 درصد از عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی قابل پیشگیری هستند. دانشمندان هشدار می دهند که تمیز کردن روزانه یا تمیز کردن دستی کافی نیست. بنابراین، نیاز به فناوری ای وجود دارد که خودکار، ایمن و مقرون به صرفه باشد مانند نور فرا UVC . نصب آنها ساده، مقرون به صرفه و در از بین بردن منابع بالقوه بیماری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳