Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فعالان فلسطینی این تصمیم را لکه ای ننگ در تاریخ سیاست فرانسه در برابر ملت فلسطین و اماکن مقدس در قدس دانستند.

تصمیم شهرداری پاریس برای نامگذاری میدانی به نام اورشلیم، در پاسخ به درخواست شورای مرکزی یهودیان پاریس و پس از سفر «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به فرانسه در ژانویه (بهمن ۱۳۹۷) گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرانسه و انگلیس از حامیان رژیم صهیونیستی در طول سال های اشغال فلسطین هستند.

در همین حال تغییر هویت اسلامی و عربی قدس همزمان با اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی آغاز شد و پس از جنگ شش روزه اعراب با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ و شکست ارتش های عربی و در پی آن اشغال قدس این روند سرعت بیشتری به خود گرفت که تا امروز هم ادامه داشته است.

روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا روند هویت زدایی از قدس را به اوج خود رساند.

انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بر خلاف اعتراض های جهانی از جمله این اقدامات بود.

این تصمیم ضد فلسطینی ترامپ در تناقض آشکار با قطعنامه های متعدد بین المللی از جمله قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل گرفته شده است، قطعنامه ای که همه کشورهای عضو را از تاسیس اماکن دیپلماتیک در قدس اشغالی منع می کند.

از سوی دیگر طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا آن را برای یکسره کردن موضوع فلسطین طراحی کرده است مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانه باختری و بخشی از قدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می کند و شهر ابودیس به جای قدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

معامله قرن نیز همچون دیگر تصمیمات ضد فلسطینی ترامپ در روزهای اخیر با واکنش ها و محکومیت های بین المللی رو به رو شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد

لازارینی گفت: از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهم با این فشار‌ها مقابله کنند، زیرا هدف واقعی از انحلال آژانس، اهداف سیاسی است که ممکن است در آینده بر سر تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی مانع ایجاد کند.

رئیس آژانس آنروا افزود: هدف اصلی در این زمینه، عدم ثبت فلسطینی‌ها به عنوان آواره است که نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت که وجود آنروا باعث ادامه دار شدن مساله آوارگان خواهد شد. اما مسئله اصلی، فقدان راه حل سیاسی است که باعث می‌شود فلسطینی‌ها مدت طولانی تری به عنوان آواره باقی بمانند.

لازارینی تصریح کرد که از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد، اما اطمینان دارد که این رژیم فراخوان‌هایی را برای این موضوع و مذاکراتی را درباره تشکیلاتی جایگزین آنروا انجام داده است.

رئیس آژانس امدادرسان آنروا خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شرایط کنونی، ساختار دیگری را جایگزین آنروا کرد، زیرا هیچ تشکیلات دیگری وجود ندارد که مسئولیت‌های آژانس آنروا را بپذیرد و مانند آن، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی را فراهم سازد. فقط یک دولت یا حاکمیت دارای حقوق کامل از عهده این مسئولیت برمی آید.

وی در پایان تاکید کرد: تنها طرفی که می‌تواند این مسئولیت‌ها را انجام دهد، کشور مستقل فلسطین در آینده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عملیات جدید گروهان های قدس/ شهادت دو فلسطینی دیگر در غزه
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • نه به حضور رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد