Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛وزارت ارشاد مسئول نظارت بر عملکرد دریافت کنندگان ارز برای واردات کاغذ شد.

به گزارش خرداد، ستاد تنظیم بازار در نشست اخیر خود گزارشی از کمیته ساماندهی کاغذ دریافت و مقرر کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اخذ فهرست دریافت کنندگان ارز برای واردات کاغذ در سال گذشته تا کنون، نسبت به کنترل عملکرد آنها و ارائه گزارشی از رفع تعهد ارزی و تحویل کالا در شبکه تحت نظارت به تفکیک شرکت اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس پیش بینی شده فهرست شرکت‌های متخلف به دستگاه‌های مسئول و دبیرخانه ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

در این راستا ستاد تنظیم بازار مسئولیت‌های بانک مرکزی در راستای رفع تعهد ارزی و آزاد سازی تضامین دریافت کنندگان ارز ۴,۲۰۰ تومان کاغذ در سال ۹۷ و ۹۸ را تعیین کرد.

به این ترتیب ثبت سفارش‌های تأمین ارز شده با نرخ ۴۲۰۰ که قبل از شانزدهم مرداد ماه سال گذشته ترخیص شده‌اند، منوط به ارائه تأییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شد.

به این ترتیب تمام ترخیص کنندگان کاغذ ۴,۲۰۰ تومان قبل از تاریخ فوق لازم است با مراجعه به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ارائه فاکتور فروش و فهرست توزیع نسبت به اخذ تأییدیه اقدام نمایند.

در این نشست که به ریاست عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار و با حضور حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر در امور بازرگانی برگزار شد، مقرر گردید کلیه ترخیص‌های کاغذ با ارز ۴,۲۰۰ تومان بعد از شانزدهم مرداد سال گذشته منوط به ارائه تأییدیه تحویل و توزیع کالا با نرخ مصوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

در این نشست اعضای ستاد تنظیم بازار با اشاره به مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سهم ۸۰ میلیون دلاری کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر در سال ۹۸ با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان، مقرر کردند کمیته ساماندهی کاغذ از این پس نیز با مسئولیت وزارت مذکور، تمام فرآیندهای لازم برای اطمینان از تأمین به موقع کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه و رسیدن آن به دست مصرف کنندگان را از مرحله ثبت سفارش تا ترخیص و توزیع به قیمت مصوب پیش بینی کند.

در این راستا گزارش مربوطه در این خصوص لازم است به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ارائه شود.

در صورت تخصیص سهمیه کاغذ با ارز ۴,۲۰۰ تومان از سوی کمیته ساماندهی به متقاضیانی از جمله تولیدکنندگان کتب دانشگاهی، روزنامه و …، مقرر شد فروش محصول بعدی مشمول نرخ گذاری باشد.

پیش بینی شده است نرخ کالای تولید شده از کاغذ وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، با درج روی کالا و یا اطلاع رسانی فراگیر به اطلاع مصرف کنندگان نهایی برسد.

با توجه به تغییر گروه ارزی برخی کالاهای اساسی ضروری از گروه یک به گروه دو ارزی از جمله کاغذ و لزوم پرداخت مابه التفاوت ۴,۸۰۰ تومان برای ترخیص کالاهای وارد شده با ارز ۴,۲۰۰ تومان مقرر شد بانک مرکزی ضمن پیش بینی فرآیندها و تضامین مربوطه نسبت به ابلاغ آن به بانک‌های عامل اقدام نماید.

در عین حال بانک مرکزی موظف شد با اولویت نسبت به تأمین ارز مورد نیاز کاغذ اقدام و گزارش آن را به کارگروه تنظیم بازار ارائه نماید.

بر این اساس مقرر شد گزارشی درباره وضعیت تأمین کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش برای تولید کتب درسی سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ و همچنین دفترچه‌های دانش‌آموزی به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شود تا مبنای تصمیمات آتی ستاد در این خصوص باشد.

برچسب ها: وزارت ارشاد ، ارز ، واردات کاغذ

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت ارشاد ارز واردات کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامنت وینیسیوس جونیور برای جیدون سانچو؛ عجب بازیکنی! / عکس

عملکرد درخشان وینگر انگلیسی در بازی با پی‌اس‌جی واکنش‌های مثبت بسیاری را به همراه داشته‌است.

وینیسیوس جونیور از عملکرد جیدون سانچو در بازی با پاری سن ژرمن تمجید کرد.

دیدار شب گذشته تیم‌های دورتموند و پاری سن ژرمن از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 بروسیایی‌ها به پایان رسید. دورتموند در شبی که از حمایت همه‌جانبه طرفداران حاضر در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک برخوردار بود، اندوخته‌ای نسبتاً مناسب را برای سفر به پاریس جمع‌آوری کرد.

جیدون سانچو، چهره درخشان تقابل دورتموند و پاری سن ژرمن بود. ستاره انگلیسی پس از بازگشت از منچستریونایتد به دورتموند، کاملاً متحول شده و عملکرد قابل قبولی در پیراهن زردوسیاه‌ها ارائه داده‌است. سانچو که شب گذشته خط دفاعی پی‌اس‌جی را بارها با حرکات انفجاری خود آزار داد، با واکنش‌های مثبت بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

فقط از مسی برآمده بود؛ رکورد فوق‌العاده جیدون سانچو در لیگ قهرمانان اروپا / عکس توییت طعنه‌آمیز دورتموند: همه شما یک عذرخواهی به سانچو بدهکارید تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن

وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید که خود عملکرد درخشانی در جدال با بایرن مونیخ ارائه داد، کامنتی را زیر آخرین پست اینستاگرامی جیدون سانچو منتشر کرد و به حمایت از ستاره طردشده منچستریونایتد پرداخت. وینیسیوس برای سانچو نوشت:

چه بازیکنی!

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • کامنت وینیسیوس جونیور برای جیدون سانچو؛ عجب بازیکنی! / عکس
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا