Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@23:45:01 GMT

رفع اتهام از روزنامه ایران و ایسنا

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۶۳۳۳

رفع اتهام از روزنامه ایران و ایسنا

سخنگوی دادگاه مطبوعات از رفع اتهام مدیرهای مسئول روزنامه ایران و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به جرم نشر اکاذیب خبر داد.

احمد مومنی راد افزود: امروز پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد که در این جلسه دو پرونده مطرح شد. 

یکی از این پرونده‌ها مربوط به دو متهم یعنی مدیر مسئول روزنامه ایران و مدیر مسئول خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه هر دو را با اکثریت آرا مجرم ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع این پرونده شکایت ستاد نماز جمعه تهران به دلیل چاپ مصاحبه مسئول این ستاد درباره شعرخوانی میثم مطیعی در نماز عید فطر پارسال بود که در روزنامه ایران و ایسنا منتشر شده بود.

مومنی راد اضافه کرد: ستاد نماز جمعه شکایتی را مطرح کرده و معتقد بود که روزنامه ایران نمی‌بایست مصاحبه مسئول ستاد نماز جمعه را این گونه منتشر می‌کرد. این موضوع بررسی شد و هیات منصفه به رای عدم مجرمیت رسید.

سخنگوی دادگاه مطبوعات افزود: مساله اول این بود که آیا مصاحبه‌ای با ایران و ایسنا صورت گرفته یا نه که مسئولان ستاد نماز جمعه اعلام کردند مصاحبه انجام شده است. مساله دوم این بود که ستاد نماز جمعه اعلام کرده بود که به گونه‌ای دیگر پاسخ داده ولی فایل مصاحبه موجود نبوده و از طرف دیگر روزنامه ایران نیز مستندی در این زمینه ارائه نداده است.

وی پرونده دیگر جلسه امروز را مربوط به مدیر مسئول سایت طرفداری دانست و گفت: پرونده این سایت به اتهام عرضه، انتشار و پخش آثار متعلق به صدا و سیما بدون مجوز مطرح شد که با اکثریت آرا این سایت مجرم شناخته نشد.

مومنی راد درباره تقلیل جلسات دادگاه مطبوعات در ماه‌های اخیر گفت: یکی از دلایل این مساله ماه رمضان بود و دلیل دیگر، آماده نبودن برخی از پرونده‌ها، ولی از این به بعد جلسات این دادگاه به طور منظم برگزار خواهد شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسنا ربوده شده بود

ایسنا/گلستان دادستان عمومی و انقلاب کلاله از تقویت ظن ربوده شدن یسنا خبر داد.

سیدجواد میردوستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شواهد و قراین به دست آمده، ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک کلاله‌ای تقویت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد، ادامه داد: در ادامه بررسی‌ها، با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد و از همان ساعت اولیه گروه های امدادی و مردم به صورت گسترده برای پیدا کردن او بسیج شده بودند.

عصر روز گذشته یسنا توسط کایت سوار جمعیت هلال احمر در میان اراضی کشاورزی منطقه مفقود شده پیدا و سالم به خانواده تحویل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • یسنا ربوده شده بود
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد