Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه، 9 تیرماه) پس از بازدید و افتتاح طرح های توسعه شرکت ایزوفام واقع در شهرک صنعتی شمس آباد استان تهران، در جمع خبرنگاران درباره این بازدید و در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده که به صورت آزمایشی در حال اجرا است ضمن تبریک هفته صنعت به تولید کنندگان و صنعت گران کشور که امروز پیشران توسعه کشور هستند گفت: بازدید امروز به خاطر این بود که از اوضاع شهرک صنعتی شمس آباد مطلع شویم و بازدیدی از شرکت صنایع ایزوفام داشته باشیم که امروز چهار محصول جدید خود را رونمایی و افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت ایزوفام کار خیلی خوب و سامان یافته ای انجام می دهد و به عنوان صنعتگر نمونه نیز معرفی شده است.  

وی در ادامه گفت: عنوان شده بود که شهرک صنعتی شمس آباد با رکود مواجه است که در جلسه امروز مشکلات صنایع مطرح شد که یکی از آن ها موضوع مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر به صورت موقت اجرا می شود.

لاریجانی با یادآوری اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده قابل تجدید نظر است، افزود: کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسیده ولی به این دلیل که جزئیات مختلفی داشت مقرر شد به صورت دو شوری مجددا در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: در نشست با صنعتگران تاکید شد که محصول به مشتریان واقعی ارائه شود تا نظام‌ مالیاتی نیز در کشور به درستی پیاده سازی شود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در صورت برقراری چنین رابطه ای بین خریدار و فروشنده واقعی می توان امیدوار بود که مشکلات گذشته مالیاتی صنعتگران را با تفاهم رفع و رجوع کرد.
لاریجانی یادآور شد: در این نباید تردید کرد که سیاست کلی نظام و مجلس حمایت از تولید است و در این راستا باید با کمک به تولید کنندگان مشکلات آن ها را حل کرد.
وی ادامه داد: همچنین باید با اخذ کمک از بانک ها و رعایت نظامات مالیاتی و تامین اجتماعی باتوجه به شرایط تولید کنندگان با ظرفیت بیشتری بتوانند به تولید ادامه دهند.
وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود برق شهرک های صنعتی و استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی، گفت: این اقدام خلاف قانون است چراکه استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می کند و همین نوع استفاده ها است که مجال تولید را کاهش می دهد. چنانچه موردی در این زمینه باشد باید به جد رسیدگی شود. قطعا برای حل معضلات تولید کنندگان با وزارت نیرو مذاکره خواهم داشت.

لاریجانی درباره اینکه شهرک های صنعتی چه میزان می تواند بر اشتغال زایی تاثیر گذار باشد، گفت: قطعا رونق شهرک های صنعتی به ایجاد اشتغال می انجامد و لازم است که استاندار تهران نیز جلسات ویژه ای برای حل مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد تدبیر کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از این مشکلات مربوط به جنس تکنولوژی قدیمی مورد استفاده و یا موضوع سرمایه درگردش  باشد که باید این موضوعات احصا و حل و فصل شود.

لاریجانی تصریح کرد: در حال حاضر در معاونت قوانین مجلس بررسی جدی مختص قوانین تولید صورت گرفته که شامل بررسی قوانین در بخش های صنعت ، معدن و کشاورزی می شود که تمامی مقررات و قوانین اعم از بخشنامه ها و دستورالعمل ها را مورد بررسی قرار می دهد که این اقدام تا پایان تیرماه نهایی شده و تمامی قوانین مربوط به تولید تنقیح خواهد شد و قوانین زاید مشخص می شود.

پیش از این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی در جریان مشکلات و معضلات تولیدکنندگان شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفت.

محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران برق حمایت از تولید قانون مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز کارگر که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کارگران، همواره بزرگترین تأثیر را در صحنه‌های مختلف انقلاب داشته‌اند. موتور محرک و پیش‌برنده انقلاب و تولید، جامعه کارگری است. البته جامعه کارگری تنها نیست بلکه جامعه کارفرمایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت کارگران در ایران و جهان، گفت: وقتی دیدگاه مکتب اسلام را درباره کار و کارگر با دیگر مکاتب مقایسه می‌کنیم متوجه تفاوت زمین تا آسمان می‌شویم. چه به‌عنوان کارفرما چه دولتی و چه عمومی، باید نگاه ارزشی دین را نسبت به کارگر دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مترقی‌ترین قانون کار در دنیا را داریم. قانون کاری که بزرگان نوشته‌اند در نگاه تطبیقی با تمام قوانین کشورها، قانون کار جمهوری اسلامی نسبت به همه کشورها مترقی‌تر است.

حسینی محراب افزود: بنای فکری امام (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به کارگر از دین خدا و قرآن گرفته شده است. این‌ها امیدواری ما نسبت به صحنه کار و کارگری است. جمهوری اسلامی مواردی را میان کارفرما، دولت و کارگر مشخص کرده است. این مثلث تشکیل شده تا مسائل جامعه کارگری و کارفرمایی که وجود دارند، حل شوند. برقراری ارتباط بین این دو یکی از کارهای ظریف است. نباید چیزی لاینحل باقی بماند. این جریان باید محقق شود که حتی بازنشسته در این قالب با ظرفیت قانونی و حقوقی، صحبت کند و مشکل را حل کند. نه اینکه کنار خیابان بایستند یا در تهران تجمع کنند. ظرفیت‌ها وجود دارد این‌ها را فعال کنید.

وی ادامه داد: در گروه ملی فولاد ۳۰۰۰ نفر مشغولند و ۳۵۰ هزار تن تولید دارد. در حالی که باید دو میلیون تن تولید داشته باشد. معلوم است وقتی کار انجام نشود، حق و حقوق نیز عقب می‌افتد و پاداش نیز پرداخت نمی‌شود.

استاندار خوزستان افزود: تمام کارگران ماهر در دنیا صاحب شغل هستند. ظرفیت استان در تربیت کارگر ماهر، دانش‌آموزان و دانشجویان ماهر باید افزایش یابد. قوی‌ترین نیرو و مدیران نفتی کسانی هستند که در هنرستان نفت درس خوانده‌اند. باید هنرستان‌های مسکن، کشاورزی، فولاد و پتروشیمی نیز راه‌اندازی شود. یکی از برنامه‌های قوی استان راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی است.

وی گفت: برخی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، تازه به فنی حرفه‌ای می‌روند و مهارت می‌آموزند، معلوم است که عمر و جوانی و … عقب می‌افتد. استاندار خوزستان اضافه کرد: تمام توان استان را بسیج کردیم و بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم خریده شده و برای مقابله با توده بارشی که رگباری و شدید است، آمادگی داریم تا مشکلی برای گندم‌ها ایجاد نشود. درباره آب‌گرفتگی احتمالی نیز تقسیم کار شده است.

کد خبر 6094635

دیگر خبرها

  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است