Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@19:04:31 GMT

واگذاری آسان زمین در شهرک‌های صنعتی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۷۳۷۱

واگذاری آسان زمین در شهرک‌های صنعتی آغاز شد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از آغاز واگذاری آسان زمین در شهرک های صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم در این خصوص گفت: انتظار شرکت‌ها از سازمان صنایع کوچک این بود که در دستورالعمل واگذاری زمین به واحدهای تولیدی گشایش‌های بیشتری برای واحدهای تولیدی لحاظ شود که این پیشنهاد بررسی و هفته گذشته به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از این پیشنهادات این بود که زمان بیشتری به واحدهای تولیدی برای تسویه بدهی‌های خود به شرکت‌های شهرک‌های صنعتی داده شود یا مدت زمان تقسیط بدهی‌ها افزایش یابد و سهم پرداخت نقدی واحدهای تولیدی به شرکت‌ها کمتر شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اخیراً سازمان صنایع کوچک دستورالعمل مربوط به اعطای تشویقات به واحدهای تولیدی را به همه شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور ابلاغ کرده است و بر اساس آن در دوره زمانی ۱۰ تیرماه تا پایان شهریور ماه امسال در صورتی که واحدهای تولیدی فعال بدهی‌هایشان را پرداخت کنند بین ۵۰ تا ۸۰ درصد از جرایم دیرکرد آنها بخشیده و باقی جرایمشان به صورت یک ساله تقسیط می‌شود.

مهدی زاده افزود: دستورالعمل مربوط به نحوه پرداخت حق انتفاع زمین در شهرک‌های صنعتی توسط سازمان صنایع کوچک اصلاح و مصوب شده است و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود که در آن شرایط بهتری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص بهسازی جاده حسن آباد واقع در ورودی شهرک صنعتی توس مشهد نیز گفت: بهسازی روکش آسفالت جاده "حسن آباد" در فاصله سه راه شاندیز تا ورودی این شهرک در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ۴۰ درصد هزینه بهسازی این جاده را شهرداری مشهد، ۳۰ درصد را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ۳۰ درصد را نیز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی توس پرداخت کنند.

اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

دو هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خراسان رضوی راهداری و حمل و نقل جاده زمین شهرداری صنایع کوچک قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

 علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان  گفت:  این مقدار زمین با بررسی پرونده‌های راکد و به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد فی مابین و عدم انجام تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز از تعداد ۷ فقره قرارداد فسخ و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع قضایی و انتظامی خلع ید و آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی زمین‌های آزاد شده حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و این زمین‌ها به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز با هدف بازپس گیری زمین‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واگذاری به سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط جدید، تعداد ۹۴ فقره قرارداد پس از طرح در هیات‌های حل اختلاف، فسخ و خلع ید و به آزادسازی ۶۰ هزار مترمربع زمین منجر شد.

راشکی افزود: به علاوه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ فقره قرارداد در کمیته‌های پایش طرح‌های راکد پس از طی مراحل قانونی فسخ و برای بهره مندی و انتفاع از مزایای شهرک‌های صنعتی جهت آزادسازی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: حسب تاکیدات دستگاه قضائی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، زمین خواری، صیانت از زمین‌های ملی در اختیار و تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد، شرکت شهرک‌های صنعتی استان از سال گذشته با تشکیل کمیته‌های پایش، هیات‌های حل اختلاف و طرح موضوع در مراجع قضایی، تلاش خود را جهت تسریع در روند ساخت و ساز قرارداد‌های منعقد شده قرار داده و این روند در سال جاری با تمرکز بر شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" کماکان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان