Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با قدردانی از تلاش ها و خدمات ارزشمند استاندار سابق گیلان و اعضای شورا در سال گذشته افزود: اصلاح آیین‌نامه ، ساختار و تجمیع کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها در راستای استفاده بهینه از ظرفیت و جایگاه قانونی و مهم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ها به عنوان رکن مهم  برنامه‌ریزی و تدوین گر برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است که یقینا برای توسعه استان ما گیلان نیز دارای اهمیت ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جایگاه این شورا را به مثابه مغزی متفکر و برنامه‌ریز ، تصمیم گیر و تعیین کننده راهبردهای توسعه ای میان مدت و بلندمدت با نگاه توسعه متوازن و پایدار ارزیابی کرد و اظهار داشت: استان گیلان باتوجه به داشتن ظرفیت‌ها و شاخص های اقلیمی، جغرافیایی ، انسانی و اقتصادی مختص به خود، نیازمند استمرار اجرای طرح های برنامه‌ریزی شده، نیمه تمام با هدف تحقق  توسعه پایدار با شتاب مطلوب می باشد.

سرپرست استانداری به اقدامات مثبت صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید از مسیر شورای برنامه‌ریزی استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: استان گیلان در تهیه ، تدوین و تصویب طرح آمایش و سند توسعه  به عنوان یکی از استان های پیشرو در سطح کشور بوده و این سند توسعه ای باید رکن و مبنایی مهم برای تصمیم‌گیری اجرای طرح ها باشد.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنان به لزوم انضباط اداری و اقتصادی و صرفه جویی در هزینه های جاری پرداخت و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در این خصوص تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

سرپرست استانداری گیلان همچنین  از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری های مستمر از سهم اعتبارات عمرانی ۸۱ درصدی سطح ملی برای تکمیل و اجرای طرح های استانی کوشا باشند.

وی تصریح کرد در سال جاری علاوه بر اعتبارات مربوط به مصوبه های سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،  ۸۶۶ میلیارد تومان از منابع اعتباری تملک دارایی های سرمایه ای، سه درصد نفت و گاز و سایر منابع اعتباری در شهرستان های استان هزینه می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جلسه شورای برنامه ریزی دولت مشکلات مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه