Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:33:54 GMT

راهکارهایی برای کاهش مرگ‌ومیر کودکان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۰۹۴۴

راهکارهایی برای کاهش مرگ‌ومیر کودکان

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بالا رفتن کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در دوران بارداری باعث کاهش میزان مرده زایی، مرگ نوزادی و مرگ کودکان زیر ۵ سال می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر طیبه احمدزاده در کمیته شهرستانی شیر مادر و مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه، اظهار کرد: اولین سال زندگی برای تأمین زیربنای سلامت و بهبود کیفیت زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد، در سال‌های اخیر میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر یک سال در کشورهای پیشرفته کاهش‌یافته اما همچنان در کشورهای در حال توسعه بالا می‌باشد که شناخت عوامل مرتبط با این مرگ‌ها می‌تواند قدم مهمی برای کاهش این شاخص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: توجه ویژه به دوران نوزادی و مراقبت ویژه از نوزادانی که از مادران در معرض خطر متولد می‌شوند، ارائه آموزش‌های بهداشتی و مراقبت ویژه از این مادران می‌تواند نقش مؤثری در کاهش مرگ‌ومیر شیرخواران داشته باشد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: با بالا رفتن کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در دوران بارداری و اقدامات تشخیصی و درمانی هنگام زایمان در بیمارستان‌ها می‌توان باعث کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال شد.

جلوگیری از مرگ‌های مشابه کودکان

دکتر احمدزاده تعداد مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال در سه‌ماهه اول سال جاری را نسبت به سال گذشته دارای روندی کاهشی خواند و گفت: مهم‌ترین علت فوت در نوزادان، نارسی و عوارض نوزادی ناشی از زایمان زودرس می‌باشد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری کمیته‌های مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال، پیشگیری از مرگ‌های مشابه و حساسیت‌زایی بیشتر پرسنل بخش‌های بهداشت و درمان و جلوگیری از مرگ‌های مشابه کودکان می‌باشد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خواستار حساسیت بیشتر پرسنل بهداشتی و درمانی در مورد مرگ‌های کودکان زیر ۵ سال شد و گفت: با آموزش‌ها و پیدا کردن راهکارهای مناسب باید از مرگ‌های مشابه جلوگیری کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرگ و میر نوزادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود