Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان روز دوشنبه درباره برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸ در این استان به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۸ هزار و ۲۹۷ داوطلب در گیلان برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ / ‏ ۶۲ درصد داوطلبان زن و ۳۸ / ‏‬ ۳۷ درصد را داوطلبان مرد هستند.

سعید رهسپار با بیان اینکه شهرستان رشت با ۱۵ هزار و ۳۸ نفر بیشترین و رضوانشهر با یک هزار و ۵۴ نفر کمترین داوطلب کنکور سراسری در گیلان را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: آمار داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ در استان نسبت به سال گذشته، ۶۳ / ‏‬ ۱۳ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ در گیلان همزمان با سراسر کشور در پنجشنبه و جمعه هفته جاری در ۱۳ شهرستان استان خاطر نشان کرد: آزمون گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه هفته جاری سیزدهم تیرماه و گروه آزمایشی هنر عصر همین روز، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه چهاردهم هفته جاری و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر همین روز برگزار می‌شود.

رهسپار با بیان اینکه کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از عصر روز گذشته از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است، اضافه کرد: داوطلبان بایستی کارت ورود به جلسه را به همراه خود داشته باشند، باجه رفع نقص کارت ورودی داوطلبان آزمون شهرستان رشت در پردیس دانشگاه گیلان در خیابان ملت روبروی شهربازی (پارک شهر) مستقر است و داوطلبان برای رفع نقص احتمالی بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، باید قبلاً به این محل مراجعه کنند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: درب‌های ورودی حوزه‌های امتحانی صبح‌ها از ساعت ۳۰: ۷ و بعد از ظهرها از ساعت ۳۰: ۱۴ بسته و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری می‌شود.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنکور سراسری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از امروز به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.


رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.


او با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.


نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.


دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا