Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:47:13 GMT

معرفی و راهنمای خرید تجهیزات صنعت چوب

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۱۵۴۰

معرفی و راهنمای خرید تجهیزات صنعت چوب

برخورداری از تجهیزات حرفه‌ای، یکی از مزیت‌های هر واحد تولیدی است. حالا دیگر با پیشرفت دانش، تجهیزات تمامی صنایع نیز کاملاً پیشرفته شده‌اند و تمامی کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی در تلاش هستند تا با خرید ماشین‌آلات تخصصی، بهینه‌سازی را در مجموعه خود افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خوگرپلاس، نجاری یکی از حرفه‌های قدیمی است که با پیوند خوردن به بوی خوش و رنگ گرم چوب، از همان قدیم شغلی محبوب بوده، این حرفه هم با پیشرفت فنّاوری به عرصه‌ای جدید و درآمدزا برای صاحبان صنایع تبدیل شده و حالا مشاهده می‌کنیم که با تولید دستگاه‌های پیشرفته و صنعتی مختص این حوزه، نجاری نیز به شکل صنعتی درآمده و بر سرعت تولید و عرضه محصولات بر پایه چوب افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب، شما را با مشخصات دو دستگاه مهم و پیشرفته در صنعت چوب آشنا می‌کنیم.

پانل بر، همه‌چیز در یک‌لحظه اتفاق می‌افتد

با صنعتی‌سازی تولید چوب و فرآورده‌های چوبی مانند ام‌دی‌اف و اچ‌دی‌اف، ورقه‌های چوبی به یکی از پرطرفدارترین مواد اولیه صنعت چوب تبدیل شده است. این ورق‌ها که در ابعاد بزرگ تولید و عرضه می‌شوند، باید با دقیق‌ترین روش‌ها برش خورده شوند تا در مراحل بعدی بتوان آن‌ها را به‌خوبی تبدیل به محصولاتی کاربردی کرد. دستگاه پانل بر، به این منظور طراحی و تولید شده است.

این دستگاه پرفروش، گونه‌های مختلفی دارد و صاحبان صنایع چوب می‌توانند از میان انواع دستگاه پانل بر، گزینه متناسب و مدنظرشان را پیداکرده و خریداری کنند. باید توجه داشت که در زمان خرید دستگاه پانل بر، باید به دو نوع کلی آن یعنی پانل بر عمودی یا پانل بر افقی توجه کافی داشت. در صنعت چوب و مبلمان، دستگاه پانل بر افقی کاربرد بیشتری دارد.

مزیت بزرگ یک دستگاه پانل بر درجه یک، برش‌های بسیار دقیق و سریع است. برش‌ها باید با سرعتی مطلوب اعمال شود تا پانل بر، به‌عنوان یکی از اولین دستگاه‌های مورد استفاده در فرآیند تولید، عامل محدودکننده نباشد و با افزایش سرعت و کاهش ضایعات، به بهینه‌سازی سیستم منجر شود تا در یک‌لحظه و همان قدم اول، بهینه‌سازی در کل مجموعه صنعتی شما کلید بخورد.

برخی از انواع پانل بر، به‌صورت مدولار طراحی شده‌اند. این مشخصه به شما بعد از خرید پانل بر اجازه می‌دهد تا متناسب با نیازهای آینده خود، ابعاد دستگاه را افزایش یا حتی کاهش دهید، بنابراین با خرید پانل‌بر مدولار، از بابت ابعاد که یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در هنگام انتخاب پانل بر است، نگرانی وجود نخواهد داشت. در هنگام خرید پانل بر همچنین باید به موتورهای به‌کاررفته در دستگاه مدنظرتان دقت کنید.

در کنار موتور پرقدرت، بهره‌مندی از کنترل‌گرهای الکترونیکی با کیفیت نیز باعث می‌شود تا دستگاه پانل بر، به قلب تپنده مجموعه تولیدی شما تبدیل شود. انواع دستگاه پانل بر پیشرفته مجهز به دو تیغه برش با زاویه ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر هستند که عمل برش را در دو محور انجام می‌دهند. این دستگاه در قالب فرآیند اتوماسیون صنعتی کنترل می‌شود و امکان استفاده از آن در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز فراهم است. همچنین در یک پانل بر پیشرفته، ارتفاع تیغ متناسب با ضخامت چوب به‌صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود تا در نهایت بهترین برش ممکن حاصل شود.

دستگاه پانل بر علاوه بر برش فرآورده‌های چوبی مثل صفحات چوب، ورق نئوپان و ام‌دی‌اف، قابلیت برش صفحات پلیمری مثل پی‌وی‌سی و اکریلیک را نیز داراست.

گندگی؛ چوب به صافی آینه

استانداردسازی قطعات، مهم‌ترین چالش در روند تولید صنعتی است تا با تکیه بر آن، تولید انبوه مصنوعات چوبی مانند کابینت، در چوبی، پانل‌های دیواری و غیره به‌خوبی و بدون اختلال انجام گیرد. با استفاده از انواع دستگاه پانل بر پیشرفته، بهترین و دقیق‌ترین برش‌ها روی صفحات چوبی اعمال می‌شود، حالا نوبت آن رسیده تا سطح چوب نیز کاملاً صیقلی و یکدست شود. این فرآیند با استفاده از دستگاه گندگی به انجام می‌رسد.

دستگاه گندگی که ابتدا گنده‌گیر نام داشته، به‌منظور استاندارد کردن ضخامت صفحات چوبی استفاده می‌شود. انواع ابتدایی این دستگاه به‌صورت مکانیکی و با تعبیه رنده‌ای عریض روی میز مخصوص به تولید می‌رسید اما حالا این دستگاه هم به‌صف تجهیزات کاملاً پیشرفته صنعت چوب پیوسته است. طبقه‌بندی انواع دستگاه گندگی بر اساس عرض ورودی چوب به آن انجام می‌شود و دهانه انواع این دستگاه معمولاً از عرض ۴۰ سانتیمتر شروع می‌شود.

مهم‌ترین بخش دستگاه گندگی، سمباده آن است. در انواع داخلی و خارجی این دستگاه تلاش شده است تا با تعبیه سمباده گندگی مرغوب، بر کیفیت نهایی کار افزوده شود. در کنار سمباده، رنده گندگی نیز اهمیت بالایی دارد. رنده گندگی متصل به موتوری پرقدرت است که با سرعت بسیار بالایی دوران می‌کند و درزمانی بسیار کوتاه و با صرف انرژی فیزیکی بسیار پایین نیروی کار، سطوحی کاملاً صاف و یکدست روی انواع صفحات چوبی اعمال خواهد کرد.

از مزیت‌های ویژه یک گندگی پیشرفته، مجهز بودن آن به بخش ساکشن یا همان مکنده است تا در حین سایش چوب، براده‌های قطعه را مکش کرده و از پخش آن در محیط کار جلوگیری به عمل آورد. البته باید توجه داشت قطعه‌ای وارد دستگاه گندگی شود که قبلاً عمل رنده سطح آن در دستگاه کف رنده صورت پذیرفته باشد. دیگر جز مهم ماشین گندگی، توپی‌های آن است که در دو نوع تیغ ژیلتی و مارپیچ به تولید می‌رسد که نوع دوم کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد.

این توپی‌ها، قطعه‌ای که از غلطک به داخل گندگی هدایت شده را دریافت کرده و چوب با تنظیم سرعت و قدرت چرخش توپی رنده، آماده سایش می‌شود. انواع پیشرفته دستگاه گندگی به کنترل‌گرهای الکترونیکی مجهز شده‌اند و در قالب فرآیند اتوماسیون صنعتی هدایت می‌شوند.

انواع دستگاه گندگی با متریال های مستحکم مانند چدن یا فولاد به تولید می‌رسد تا دوام کافی برای سال‌ها استفاده مطلوب را داشته باشد. این دستگاه‌ها بنا بر حجم کاری مورد نیاز، از برق تک فاز یا سه فاز تغذیه می‌کنند و قدرتی حدفاصل ۴ تا ۱۰ اسب بخاری دارند.

به‌منظور بررسی و خرید انواع تجهیزات صنعت چوب و مبلمان، می‌توانید از مشاوره کارشناسان خوگرپلاس بهره‌مند شود. خوگرپلاس به‌عنوان پلتفرم B۲B صنعت چوب و مبلمان، آماده ارائه بهترین گزینه‌ها به‌منظور خرید پانل بر، خرید گندگی و همچنین خرید سایر دستگاه‌های پیشرفته صنعت چوب و مبلمان است.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است

نماینده شهرستان اردل در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: اختصاص اعتبار جهت احداث ساختمان شهرداری کاج، بهسازی و تعریض جاده‌های شهرستان اردل و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری‌های شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

حمید جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تأمین برق طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل منجر به انقلاب عظیمی در حوزه اشتغال شهرستان اردل می‌شود.

وی افزود: اختصاص اعتبار جهت احداث ساختمان شهرداری کاج، بهسازی و تعریض جاده‌های شهرستان اردل و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری‌های شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان اردل در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به موضوع افزایش اعتبار تملک دارایی به شهرداری‌های شهرستان اردل گفت: به‌روزرسانی آمار جمعیتی شهرستان اردل، می‌تواند تخصیص اعتبارات را عادلانه کند.

کد خبر 749908

دیگر خبرها

  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است