Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مرکز اطلاع رسانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گزارشی اعلام کرد: برخی ساعات امروز، به ویژه بعدازظهر، وزش باد نسبتآً شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

همچنین با افزایش تابش نور خورشید و دمای هوا در طول روز، شرایط برای انجام واکنش های فتوشیمیایی فراهم شده، به‌طوری که در بعدازظهر دوشنبه (بین ساعات 13 تا 18) بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، با افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت دوشنبه و تداوم این شرایط تا روز بعد، تجمع موقتی آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه یازدهمین روز از تابستان 98 دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد پیش بینی می شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را طی برخی ساعات به همراه خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خانم قمری با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در سلماس طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های روز نیز کیفیت هوا در سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

او ضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودرو‌ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

خانم قمری اضافه کرد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

او توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

قمری گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

دیگر خبرها

  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد