Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@22:18:26 GMT

امضای ٢١ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۲۳۷۳

امضای ٢١ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصادی

در طرح مثلث توسعه اقتصادی ۳ ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تعریف شده‌اند و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در این مثلث قرار دارند. در حال حاضر با سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ۲۱ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت بزرگ خراسان رضوی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به همشهری می‌گوید: در شهرستان بردسکن ۵ تفاهم‌نامه معین‌ اقتصاد مقاومتی به امضا رسید. «علی رسولیان» عنوان می‌کند: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، پست‌بانک به‌عنوان معین توسعه‌ای بخش شهرآباد، شرکت آسیا بینالود به‌عنوان معین دهستان کوهپایه، شرکت کشت و صنعت انابد به عنوان معین دهستان صحرایی شهر انابد، شرکت فرش عرسین به‌عنوان معین دهستان کناردشت، شرکت معدن پارس نیز به‌عنوان معین دهستان درونه بخش انابد انتخاب شد.

وی اظهار می‌کند: ۱۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری نیز در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و تولید در شهرستان بردسکن منعقد شده است. رسولیان بیان می‌کند: طرح‌های اعلام شده در جلسه مرکز استان با حضور مدیران کل مورد بررسی قرار می‌گیرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه می‌دهد: خراسان رضوی ماموریت بزرگی در زمینه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در قالب مثلث توسعه اقتصادی برعهده دارد و نیاز است این مهم با تفاهم، همدلی و همکاری همه بخش‌های خصوصی مورد توجه قرار گیرد.  

رسولیان با اشاره به این‌که در ۳ سال گذشته بیش از ۳۳ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است و اعتبارات قابل توجهی به‌زودی به استان تخصیص داده می‌شود، از اعطای تسهیلات اشتغال به بردسکن خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: طرح‌های کنسانتره، کمک به ‌نساجی شهرستان و طرح‌های کشاورزی به‌صورت ویژه مورد توجه استان هستند که جدا از طرح‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شوند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از امضای ۳ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصادی، فرهنگی با رویکرد مشارکتی در خلیل‌آباد خبر می‌دهد و می‌گوید: تفاهم‌نامه‌ها با هدف توسعه و آبادانی شهرستان خلیل‌آباد از سوی شرکت پیشرو صالح به عنوان معین دهستان حومه بخش مرکزی، شرکت ایران رشته به عنوان معین دهستان رستاق بخش مرکزی و شرکت نساجی کاشمر به عنوان معین دهستان ششطراز منعقد شدند.  

وی می‌افزاید: ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری نیز در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و تولید به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال در خلیل‌آباد امضا شده‌ است. رسولیان با اشاره به این‌که در این سفر ۴ تفاهم‌نامه معین‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی شهرستان کاشمر در یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور استاندار به امضا رسید، عنوان می‌کند: در این جلسه، ۴ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشمر توسط «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار خراسان رضوی، اضلاع مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی و معین‌های توسعه‌گرا به امضا رسید.

وی یادآور می‌شود: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهر کاشمر، شرکت فولاد ترشیز به عنوان معین بخش مرکزی، شرکت پیشرو صالح به عنوان معین بخش دهستان پایین ولایت و شرکت گیاهان دارو پرند هم به عنوان معین دهستان بالا ولایت انتخاب شدند. رسولیان با اعلام این‌که در یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، ۱۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و تولید منعقد شد بیان می‌کند: این تفاهم‌نامه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۵ میلیارد تومان برای ۱۰۹۴ نفر شغل ایجاد خواهند کرد.

مردمی بودن، شاه‌کلید اقتصاد مقاومتی 

 استاندار با بیان این‌که از ۱۱ سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت اقتصاد و معیشت مردم، هر سال را به یکی از موضوعات اقتصادی نام‌گذاری کردند، می‌گوید: به عنوان مسئولان و خدمتگزاران نظام بر این سیاست تکیه کرده‌ایم و به دنبال حل مسائل اقتصادی مردم هستیم. «علیرضا رزم‌حسینی» ادامه می‌دهد: این بدان معنا نیست که سایر بخش‌ها همانند سیاست، فرهنگ، مسائل اجتماعی و امنیتی نادیده گرفته شوند بلکه در کنار این موارد به موضوع اقتصاد متمرکز خواهیم شد و شاه‌کلید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، مردمی بودن آن است.

وی با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد، از تمرکزگرایی به عنوان اولین عیوب ساختاری نام می‌برد و اظهار می‌کند: نظام تمرکزگرایانه نه تنها امکان پویایی در بدنه استان‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه آن را از بین می‌برد. استاندار خراسان رضوی با اعلام این‌که از برنامه‌ سوم تاکنون قانونگذار همواره بر تمرکززدایی تاکید داشته ولی هنوز انجام نشده است، بوروکراسی اداری را از دیگر معضلات می‌داند و می‌گوید: بوروکراسی اداری ایران، فساد اداری و نارضایتی مردم را در پی دارد.  

رزم‌حسینی از وجود ۵ میلیون کارمند و ۴ میلیون بازنشسته در کشور خبر می‌دهد و می‌افزاید: تمام سرمایه‌هایی که کشور از محل فروش نفت و درآمدهای مالیاتی و... دارد صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود. استاندار خراسان رضوی با اعلام این‌که اگر ۴۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه امسال تحقق یابد صرف امور جاری کشور می‌شود، نبود فرهنگ اقتصادی را از دیگر مشکلات می‌داند و بیان می‌کند: موفق نشده‌ایم و نخواسته‌ایم فرهنگ اقتصادی را گسترش دهیم.  وی بیان می‌کند: متاسفانه قوه قضاییه، دستگاه‌های اجرایی و مجلس هر کدام به یک راه می‌روند و متمرکز بر توسعه و پیشرفت کشور نیستند.  

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که موازی‌کاری مشکلات بسیاری به وجود آورده است، می‌گوید: مردم محرم نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. ما وابسته به قدرت جهانی نیستیم که فکر کنیم به مردم نیازی نداریم. استاندار فضای کسب و کار را زیبنده خراسان رضوی نمی‌داند و می‌افزاید: رتبه هجدهم فضای کسب و کار خراسان رضوی نشان می‌دهد ایراداتی در کار وجود دارد. وی با بیان این‌که نسبت تسهیلاتی که شبکه بانکی کشور به سرمایه‌گذار، کارآفرین و مردم می‌دهد در کشور ۸۰ درصد بوده اما این آمار در خراسان رضوی ۵۶ درصد است، بیان می‌کند: متاسفانه ۴۴ تا ۴۶ درصد منابع استانی به خارج استان می‌رود.  

رزم‌حسینی با اعلام این‌که در چهارچوب مقررات اگر کسی ثروتمند شد باید مورد تکریم قرار گیرد و ثروتش را برای اشتغال، تولید و توانمندسازی مردم هدایت کنیم، اظهار می‌کند: تلاش می‌کنم تا اندازه‌ای مسیر ساختارهایی که مانع پیشرفت استان شده را هموار کنیم که در این راستا طرح مثلث توسعه اقتصادی را تشکیل دادیم. استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که حق نداریم مالیاتی که از مردم می‌گیریم را به غیر از آبادانی در جای دیگری خرج کنیم، می‌افزاید: باید مردم آگاه شوند که اگر مالیاتی پرداخت می‌کنند برای آبادانی منطقه خودشان است. وی اظهار می‌کند: اگر بخواهیم اقتصاد مردمی باشد باید عموم در جریان تمامی مسائل قرار گیرند.

رزم‌حسینی ادامه می‌دهد: طرح مثلث توسعه اقتصادی ۶ ماه قبل در استان خراسان رضوی اجرا شد. این طرح در استان کرمان ۲ سال زمان برد تا موفق شدیم همه افراد را برای توسعه استان دور هم جمع کنیم. این مقام مسئول عنوان می‌کند: از ۲۳ معین استان کرمان فقط ۴۰ درصد در این زمینه موفق شدند، اما در این ۶ ماه ۷۱ معین استان خراسان رضوی هرکدام بخش و روستایی را برعهده گرفتند. استاندار خراسان رضوی با اظهار تاسف از این‌که هرچند تمامی خدمات زیربنایی را به روستاها برده‌ایم و بعد از انقلاب این اقدامات کم‌نظیر بوده اما همچنان شاهد فروش دام‌ها و مهاجرت به شهرهای بزرگ هستیم، بیان می‌کند: اکنون تولید در روستاها از ۷۴ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

رزم حسینی با اشاره به این‌که روستاها را رها کرده‌ایم، می‌گوید: هرچند خدمات زیربنایی بسیاری به روستاها برده شده اما باید کسانی باشند که این‌ها را تبدیل به پول و خدمت کنند و این کار توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد. این مسئول با تاکید بر این‌که باید فضای استان به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار احساس امنیت کند، می‌افزاید: خراسان رضوی استان بسیار ثروتمندی است. رزم حسینی رتبه آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت را در استان خراسان رضوی بسیار بالا می‌داند و عنوان می‌کند: در خراسان رضوی ۸۱ درصد زندانیان به دلیل مواد مخدر، سرقت و نزاع‌های خیابانی دستگیر شده‌اند و ریشه تمامی این جرائم در بیکاری است.

این مسئول با بیان این‌که ۵۵ درصد این زندانیان را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه می‌دهد: فایده‌ای ندارد که در منطقه‌ای کلنگ احداث فرودگاه را به زمین بزنیم اما سرمایه‌گذار ورود نکند و پروازی برقرار نشود.  وی با اشاره به این‌که منابع کشور در شرایط فعلی باید اولویت‌بندی شود، اظهار می‌کند: اکنون ۳۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در خراسان رضوی داریم که متوسط طول عمر آنها ۲۵ سال است. رزم حسینی با اعلام این‌که برای اتمام این پروژه‌ها بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، می‌گوید: خرد جمعی به ما اجازه نمی‌دهد منابع ملی را صرف پروژه‌هایی کنیم که چندین سال بهره‌برداری آنها به طول خواهد انجامید ...

کد خبر 445986

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ مباشری گفت: در هفته جهادسازندگی بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی در این شهرستان اجرا شده است.

او افزود: از دیگر برنامه های  این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت، اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، کلاس‌های تقویتی ویژه دانش آموزان، کلاس خاتم کاری و بازدید از خانواده‌ی شهدا جهادگر است.

فرمانده ناحیه سروستان ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی