Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قطع درختان در حاشیه مسجد جامع ورامین، موضوعی است، که خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری در گزارشی با عنوان «قطع درختان حوالی مسجد جامع ورامین / مسئولین: درختان جابجا شده‌اند» به آن پرداخت و فرماندار ورامین هم در واکنش به قطع این درختان به خبرنگار مهر گفته بود: «قطع ۱۲ عدد از درختان در حوالی مسجد جامع صورت گرفته که بررسی بنده نشان می‌دهد، این قطع درختان مصوبه کمیته قطع اشجار شهرستان را داشته و ۷ درخت از ۱۲ درخت مذکور در یکی از فضاهای سبز شهرداری ورامین مجدداً کاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اما حالا این بار و پس از گذشت کمتر از ۲ ماه، باز هم گزارشاتی از قطع بیش از ۱۰ درخت در حوالی مسجد جامع ورامین و این بار به بهانه ساخت سالن ورزشی انجام شده است و این امر گلایه مندی متعددی از سوی شهروندان، فعالان محیط زیست و حتی برخی از مسئولان در پی داشته است.

قطع درختان مصوبه داشته یا خیر؟

فرماندار ورامین می‌گوید: برای قطع درختان باید مصوبه کمیسیون اشجار وجود داشته باشد.

مصوبه‌ای که به گفته علی خانی، عضو شورای شهر ورامین تا روز گذشته نیز وجود نداشته و درختان بدون مجوز قطع شده اند.

اما اینکه چرا شهرداری ورامین بدون دریافت مجوزی که مورد تاکید نماینده عالی دولت در این شهرستان است، اقدام به قطع درختان کرده است، سوالی است، که برای پاسخ به آن با شهردار ورامین تماس گرفته شد، اما حسین دهقان به تماس‌های مکرر خبرنگار مهر پاسخ نداد.

یک عضو شورای اسلامی شهر ورامین نیز از قطع درختان در این شهر ابراز نارضایتی کرد و گفت: شورای شهر مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است، اما باید دید، آیا مجوز کمیسیون اشجار اخذ شده یا خیر.

فتح الله فرجی گفت: یک نماینده از دادگستری در کمیسیون اشجار حضور دارد و حتماً باید ابعاد حقوقی قطع درختان در این کمیسیون بررسی شود و قطع حتی یک درخت در شهر بدون مجوز این کمیسیون و بررسی دلایل فنی و کارشناسی امکان پذیر نیست.

درختان قطع شده کهنسال نبوده اند

یکی از مسئولین مرتبط با این موضوع در ورامین که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اجرای پروژه فرهنگی- ورزشی در حوالی پارک جوان مصوبه شورای شهر را دارد و این پروژه منفعتی که برای مردم دارد، بیش از ضرر آن است.

وی ادامه داد: تعداد درختانی که قطع شده را به طور دقیق نمی دانم، اما سن درختان ۷۰ سال نبوده است و نمی‌توان آنها را درخت کهنسال دانست.

این مسئول ادامه داد: اینکه بگوییم، قطع درختان مجوز کمیسیون اشجار را نداشته است، سخن صحیحی نیست، چرا که بدون مجوز این کمیسیون حتی یک درخت نیز قطع نمی‌شود.

وی گفت: طبق قانون به جای درختان قطع شده درخت در شهر ورامین غرص می‌شود و تا این اتفاق نیفتاد، مجوز قطع صادر نخواهد شد.

پروژه‌های شهرداری در زمین‌های بایر اجرا شود

حال آنکه چه تعداد درخت در ورامین قطع شده و سن درختان به چه میزان بوده است و آیا این قطع درختان مجوز داشته و یا بدون مجوز بوده است، سوال‌هایی است، که نمی‌توان از پاسخ‌های ضدونقیض مسئولان به آن دست یافت، اما آنچه که مسلم است، افکار عمومی از قطع این درختان راضی نیست و یکی از شهروندان گلایه مند، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین‌های بایر و بدون آب و علف زیادی در ورامین وجود دارد، که شهرداری می‌تواند، برای اجرای پروژه‌های عمرانی خود آنها را انتخاب کند.

محمود علوی اضافه کرد: اینکه بگوییم، برای مردم و به نفع مردم درختان را قطع کرده ایم، توجیه خوبی نیست، مردم همان قدر که به سالن ورزشی نیاز دارند، به فضای سبز و درختان بلند قامت نیز نیازمندند و بهتر است، شهرداری ضمن تملک زمین‌های بایر از قطع درختان بپرهیزد.

حال باید منتظر ماند و دید، قطع درختان در ورامین علی رغم میل مردم تا چه زمانی رخ خواهد داد و آیا مجدداً خبرهایی با عناوین قطع درختان در این شهر خواهیم داشت و یا خیر.

کد خبر 4655043

منبع: مهر

کلیدواژه: قطع درختان شهرداری ورامین ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور

علی علیزاده در بجنورد گفت: ۴۰ درصد از سهم طرح کاشت یک میلیارد درخت شامل زراعت چوب صنوبر و اکالیپتوس است که باهمت مردم و بهره برداران بخش کشاورزی انجام می‌شود.

او گفت : بهره برداران در این طرح با کاشت درختان اقتصادی می‌توانند با زراعت چوب درآمد اقتصادی داشته باشند.
به گفته علیزاده در مرحله نخست اجرای این طرح باید ظرفیت کاشت نهال در نهالستان ها، عرصه‌های قابل کشت، نوع ارقام با توجه به شرایط آب و هوایی سنجیده شود.
رییس موسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع کشور در ادامه گفت: قرار نیست که منابع آب شرب، کشاورزی و یا صنایع برای اجرای این طرح استفاده شود و باید از آب‌های غیر متعارف از جمله آب دریا، باران بهره برد، به طور مثال در کاشت درختان حرا از آب دریا استفاده و در مناطقی نیز کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی از آب باران مشروب خواهد شد.

پویش کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است در طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود که سهم خراسان شمالی دراین چهار سال ۱۶ میلیون اصله نهال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی