Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:04:59 GMT

وزش بادنسبتاٌشدید در انتظارتهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۵۲۴۰

مرکز اطلاع رسانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: برخی ساعات امروز وزش باد نسبتاٌ شدید پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد، خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. ناطقان: مرکز اطلاع رسانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گزارشی اعلام کرد: برخی ساعات امروز، به ویژه بعدازظهر، وزش باد نسبتآً شدید (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




همچنین با افزایش تابش نور خورشید و دمای هوا در طول روز، شرایط برای انجام واکنش های فتوشیمیایی فراهم شده، به‌طوری که در بعدازظهر دوشنبه (بین ساعات ۱۳ تا ۱۸) بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد. از این رو، با افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت دوشنبه و تداوم این شرایط تا روز بعد، تجمع موقتی آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه یازدهمین روز از تابستان ۹۸ دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد پیش بینی می شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را طی برخی ساعات به همراه خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

منبع: تسنیم برچسب ها: وزش باد ، تهران ، گرد و خاک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزش باد تهران گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۲ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود