Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:09:28 GMT

خرید بلیط چارتر

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۵۳۴۰

خرید بلیط چارتر

در بسیاری از مواقع، بلیط‌های ارزان چارتر شما را شگفت‌زده می‌کنند و زمینه مدیریت هزینه‌های سفر را برایتان فراهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مستر تیکو، به هنگام خرید بلیط هواپیما، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود، خرید بلیط چارتر است.

ممکن است از آن دسته مسافرانی باشید که قیمت پایین بلیط شما را به شک می‌اندازد که شاید خدمات رفاهی مناسبی دریافت نکنید یا شاید قیمت پایین بلیط‌های چارتر باعث شود تا بدون توجه به اعتبار سایت‌های فروشنده، نسبت به خرید این نوع بلیط‌ها اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سوالات زیادی ذهن شما را در خصوص بلیط‌های چارتر به خود مشغول کرده، باید بدانید برای خرید بلیط چارتر ارزان و استفاده از مزایای آن، لازم است با برخی نکات در خصوص خرید این نوع از بلیط‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید تا این نکات را با شما در میان بگذاریم.

خرید بلیط چارتر به چه معناست؟

در کل به هنگام خرید دو نوع بلیط هواپیما به شما پیشنهاد می‌شود، بلیط سیستمی و خرید بلیط چارتر. ایرلاین‌ها دارای برنامه‌های مشخص پرواز در مسیرهای مشخص پروازی می‌باشند. این بلیط‌ها با برنامه‌های زمانی مشخص، تحت عنوان بلیط سیستمی به فروش می‌رسد. چارتر در لغت به معنی دربست کرایه دادن است. برخی از ایرلاین‌ها در برخی از زمان‌ها، برخی پروازها را به‌صورت دربست کرایه می‌دهند که به هنگام خرید این بلیط‌ها، مسافران آنان را تحت عنوان بلیط چارتر خریداری می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها، برای مدیریت هزینه‌ها، برخی پروازها را در روزهای خاص برای نیروهای خود چارتر می‌کنند. در واقع به هنگام خرید بلیط چارتر، شما بلیط را از چارتر کننده، خرید می‌کنید و قیمت بلیط توسط ایرلاین تعیین نمی‌شود و این دلیل اصلی تفاوت قیمت بلیط‌های چارتر است.

آیا همیشه خرید بلیط چارتر ارزان است؟

خرید بلیط چارتر معمولاً از بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر است چون اگر چارترکننده موفق به فروش تمامی بلیط‌های چارتر نشود، ممکن است متضرر شود. خرید بلیط چارتر، به نوعی خرید عمده است و در واقع چارتر کننده تمامی بلیط‌ها را یکجا خریداری کرده است. هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید و چارتر کننده تعداد کمتری بلیط می‌فروشد، ممکن است قیمت‌های پایین‌تری را برای کاهش ضرر پیشنهاد کند. پس با کمی صبر و حوصله می‌توانید بلیط‌های چارتر ارزان تهیه کنید.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عکس این حالت نیز ممکن است به وقوع بپیوندد؛ یعنی ممکن است به دلیل افزایش تقاضا، قیمت بلیط چارتر نزدیک به بلیط سیستمی یا حتی با قیمت بالاتری ارائه شود. برای مثال بلیط‌های چارتر پروازهای مشهد در ایام خاص مثل عید نوروز، اغلب قیمت‌های بالایی دارند.

نکته دیگری که در خرید بلیط چارتر باید مد نظر داشته باشید، این است که قیمت این نوع بلیط برای کودکان بالای ۲ سال و برای بزرگ‌سالان یکسان است درحالی که در بلیط‌های سیستمی می‌توانید با هزینه کمتری برای کودکان بلیط تهیه کنید.

اگر به دنبال خرید بلیط چارتر ارزان هستید، در ایام کم تراکم سال سفر کنید. برای مثال در اسفندماه که اغلب مردم در حال آماده کردن خود برای عید نوروز هستند، معمولاً پروازهای چارتر با قیمت‌های ارزان ارائه می‌شوند.

چرا اغلب خرید بلیط چارتر ارزان است؟

برخی از مسافران در خرید بلیط‌های چارتر تردید دارند و گمان می‌کنند که پروازهایی با خدمات رفاهی ضعیف باقیمت‌های پایین‌تر و به صورت چارتر ارائه می‌شوند. بسیاری از مسافران نیز به اشتباه گمان می‌کنند، ایرلاین‌های کمتر شناخته‌شده بلیط‌های خود را به‌صورت ارزان و چارتر به فروش می‌رسانند. در واقع تمامی این طرز فکرها اشتباه است. بلیط چارتر فقط برای کاهش ضرر چارتر کننده که تمامی بلیط‌ها را یکجا خریداری کرده است، ارزان ارائه می‌شود. فقط کافی است قصد خرید بلیط چارتر داشته باشید تا متوجه شوید، ایرلاین‌های معتبر همچون ماهان، آتا، ایران ایر و … نیز پروازهای چارتر ارائه می‌کنند.

پروازهای چارتر به‌هیچ‌وجه به معنای، خدمات رفاهی ضعیف‌تر نیست. البته بلیط‌های چارتر برای پروازهای فرست کلاس و تجاری ارائه نمی‌شود.

پروازهای چارتر برای کدام مسیرهای پروازی عرضه می‌شود؟

تقریباً پروازهای چارتر برای بیشتر پروازهای داخلی و حتی برخی از بلیط هواپیما خارجی نیز ارائه می‌شود. پروازهای چارتر همیشه برای مسیرهای با تراکم پایین مسافر نیست و شما می‌توانید خرید بلیط چارتر را برای مسیرهای پرتردد مثل تهران- مشهد یا تهران- کیش و حتی تهران- دبی نیز انجام دهید. فقط کافی است به یک سایت فروش بلیط آنلاین مراجعه کنید تا با بلیط‌های چارتر مسیرهای مختلف از ایرلاین‌های مختلف مواجه شوید.

امکان استرداد پس از خرید بلیط چارتر

در اغلب مواقع پیشنهاد می‌شود، زمانی نسبت به خرید بلیط چارتر اقدام کنید که از سفر خود مطمئن هستید چون اغلب بلیط‌های چارتر امکان استرداد ندارند البته ممکن است تعداد کمی از پروازهای چارتر امکان استرداد داشته باشند. امکان تغییر نام مسافر نیز در پروازهای چارتر وجود ندارد. شما می‌توانید قبل از خرید بلیط چارتر در خصوص شرایط استرداد بلیط پرس‌وجو کنید؛ اما به یاد داشته باشید، معمولاً بلیط‌های که با قیمت بسیار پایین خریداری می‌شوند، قابل‌استرداد نیستند. تعیین امکان استرداد و جریمه آن توسط چارتر کننده انجام می‌شود و ایرلاین‌ها، آژانس‌های مسافرتی و سایت‌ها نقشی در این تصمیم‌گیری ندارند.

خرید بلیط‌های چارتر از سایت‌های معتبر

در اغلب مواقع، مسافران با دیدن قیمت‌های ارزان بلیط‌های چارتر، فراموش می‌کنند، اعتبار سایت را بررسی کنند. به هنگام خرید بلیط‌های چارتر حتماً اعتبار سایت فروشنده را بررسی کنید. بسیاری از سایت‌های جعلی با ارائه بلیط‌های موهوم که البته ارزان‌قیمت نیز هستند، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند. ممکن است بلیط پروازهای تقلبی فروخته شود یا پرواز واقعی باشد ولی اسم شما در لیست مسافران وجود نداشته باشد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید بلیط هواپیمایی خرید بلیط آنلاین بلیط چارتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!

یکی از اخبار مرسوم این روز‌ها در کشورمان، اخبار مربوط به گرانی تمامی اجناس و کالا‌ها است. قیمت خودرو نیز در این بین به‌صورت آرام یا ناگهانی پرواز می‌کند و مصرف‌کنندگان بیشتری را از خرید خودرو ناامید می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که رقم ۱۰۰ میلیون تومان (معادل تقریبی ۱۵۴۰ دلار) به هیچ عنوان آسان به دست نمی‌آید. برای تهیه‌کردن این بودجه، باید حقوق خود را به مدت ده ماه پس‌انداز کنید یا آن‌که بانک‌های مختلف را برای تأمین وام مورد نیاز جستجو کنید. در ازای این تلاش سخت، تنها خودرو‌های کارکرده متعلق به دو دهه پیش به انتظار شما نشسته‌اند!

جدول گزینه‌های خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، اردیبهشت ۱۴۰۳:

خودرو‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بازار درحال‌حاضر، اتومبیل‌های اقتصادی دهه ۱۳۸۰ بازار ایران هستند که در آن دوران رقبای سرسخت یکدیگر به حساب می‌آمدند. پراید از سایپا و پژو آردی از ایران‌خودرو، ارزان‌ترین گزینه‌های خرید برای مشتریان ایرانی در اوایل و اواسط دهه ۱۳۸۰ خورشیدی بودند. این خودرو‌ها برخلاف پیکان، ظاهر مدرن‌تری داشتند و از نظر امکانات نیز فاصله کمتری با خودرو‌های مطرح آن زمان نظیر پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و زانتیا داشتند. نسخه‌های کارکرده این خودرو‌ها با شرایط نه‌چندان مطلوب، تنها گزینه‌های موجود برای خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به شمار می‌آیند.

نکته‌ای که در این بین وجود دارد، تفاوت بین گزینه‌های موجود از پراید و پژو آردی است. تنوع پراید در بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر است. مصرف‌کنندگان نیز به‌دلیل نگهداری آسان‌تر پراید نسبت به پژو آردی، تمایل بیشتر به خرید پراید نشان می‌دهند. ازاین‌رو قیمت پراید در مقایسه با قیمت پژو آردی مشابه خود، اندکی بالاتر است. در سوی دیگر خرید پژو آردی گزینه مناسب برای افرادی است که خودرویی با ظاهر بهتر و اتاق ایمن‌تر می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟