Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا، امیر قاضی‌لو در این‌باره گفت: فیتوپلانکتون اصلی ایجادکننده این کشند متعلق به خانواده Gymnodiniaceae و احتمالاً گونه Akashiwo sanguineu است.

وی رنگ کشند ایجاد شده را قهوه‌ای و دارای بوی نامطبوع اعلام کرد و با استناد به منابع علمی، سمی بودن این گونه و احتمال خطر تلفات آبزیان را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشند قرمز یا شکوفایی جلبکی پدیده‌ای طبیعی است که براثر نوعی جلبک میکروسکپی به وجود می‌آید. این موجود زنده در برخی موارد سمی تولید می‌کند که بر بخش مرکزی سیستم عصبی ماهیان تأثیر می‌گذارد و سبب فلج شدن سیستم تنفسی آنها شده و مرگ ماهیان را به دنبال دارد.

همچنین عوامل ایجادکننده کشند قرمز تغیرات شرایط آب و هوایی، پدیده پر غذایی، فاکتورهای هیدرولوژیکی و برخی آلودگی‌ها با منشأ انسانی و… است.

آثار مخرب ناشی از شکوفایی جلبکی به این صورت است که با تراکم بالای ارگانیسم‌های کشند قرمز، ماهی‌ها را از طریق مسدودکردن آبشش‌های آنها خفه می‌کند و همچنین به طور غیرمستقیم نیز می‌تواند از طریق کاهش اکسیژن محلول در آب باعث مرگ آبزیان شود.

یادآور می‌شود، منطقه دریا بزرگ چابهار ساحلی صخره‌ای و منطقه‌ای مشهور در بندر چابهار است که به دلیل دیدنی‌های طبیعی و تاریخی فراوان از اهمیت بسیاری برخوردار است و تفرجگاه مردم منطقه و گردشگران است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!