Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: برای احیای ۷۰ قنات در صالح‌آباد به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که ۴۰ درصد این رقم از سوی سپاه امام رضا(ع)، ۳۰ درصد توسط مردم و ۳۰ درصد هم توسط اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تامین می‌شود. ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سردار  یعقوب‌علی نظری در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: ایجاد اشتغال‌های کوچک و مبتنی بر ظرفیت‌های خانوار به کاهش مهاجرت مردم از مناطق روستایی به حاشیه شهرها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام رضا(ع) که مسؤولیت معین اقتصاد مقاومتی صالح‌آباد را برعهده دارد افزود: برای احیای 70 قنات در صالح آباد به 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است که 40 درصد این رقم از سوی سپاه امام رضا(ع)، 30 درصد توسط مردم و 30 درصد هم توسط اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مدارس صالح‌آباد در فصل تابستان سال جاری بهسازی می‌شوند، ادامه داد: راه‌اندازی صندوق‌های خرد مردمی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای اشتغال‌زایی و اجرای طرح‌های اقتصادی در دستورکار قرار دارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع): سپاه تا آخرین لحظه در کنار سیل‌زدگان استفرمانده سپاه امام رضا(ع): آموزش و پرورش سنگری مهم در مقابل جنگ نرم نظام استکباری استفرمانده سپاه امام رضا(ع): همچنان در حوزه مردمی کردن اقتصاد دچار مشکل هستیم

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: اگر الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با اعتقاد راسخ همه اضلاع به ویژه معین‌های توسعه‌گرا اجرایی شود، نتایج بسیار خوبی دارد.

علی‌رضا رزم‌حسینی افزود: خوشبختانه قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه امام رضا(ع) به عنوان معین اقتصاد مقاومتی صالح‌آباد تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام داده و اثبات کرده که مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، الگویی اجرایی است.

وی تصریح کرد: همکاری همه ارکان حاکمیت اعم از دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معین‌های توسعه اقتصادی در پیشبرد اهداف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نقش بسزایی دارد. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد خانوار روستایی باید پایدار شود، گفت: کشت گلخانه‌ای ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان از آن برای ایجاد اشتغال، توسعه متوازن و تقویت اقتصاد خانوار روستایی استفاده کرد. 

رزم حسینی بیان کرد: با توجه به شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به زودی بسته‌های پیشنهادی مربوطه در اختیار معین‌های اقتصادی قرار می‌گیرد تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای اجرای آن‌ها اقدام شود.

علی اکبر لبافی، دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در ادامه این جلسه با بیان اینکه سپاه امام رضا(ع) جزو 5 معین توسعه اقتصادی پیشرو به شمار می‌رود، گفت: معین اقتصادی صالح‌آباد تا به امروز در حوزه اشتغال‌زایی، تسهیل‌گیری و اعتمادسازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی