Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم استان قزوین روزانه به طور متوسط، 15 گرم نمک مصرف می‌کنند در حالی که مصرف نمک باید زیر 5 گرم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نوروزعلی عزیزخانی در مراسم افتتاح سه کانون سلامت محله شهرستان آبیک اظهار کرد: متوسط عمر مردم دنیا 71 سال و مردم ایران به طور متوسط 75 سال است در حالی که در استان قزوین 77 سال بوده که امری مطلوب در عرصه سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم کشور و استان قزوین حدود 60 سال سالم زندگی می‌کنند و بقیه عمر بیمار هستند که جالب نیست و کیفیت زندگی را از آنان سلب کرده است.

معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر در کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است که شیوه زندگی تغییر یابد.

عزیزخانی اضافه کرد: از جمله بیماری‌های غیرواگیر می‌توان به سرطان، فشار خون، دیابت، پوکی استخوان، چاقی، کم‌تحرکی، چربی خون، ایدز و هپاتیت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان قزوین روزانه به متوسط 15 گرم نمک مصرف می‌کنند در حالی که مصرف نمک باید زیر 5 گرم باشد که این مصرف نمک شامل نمک خوردنی، مواد غذایی مختلف و غیره می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سبک زندگی باید توسط مردم تغییر کرده تا بتوان بیماری‌های غیرواگیر را کنترل کرد و یا از ابتلا به آنها مصون ماند.

معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: کانون‌های سلامت در محلات بهترین راه برای شناسایی بیماری‌های غیرواگیر محلات و استخراج آسیب‌ها  و معضلات موجود در محلات است.

عزیزخانی یادآور شد: در کانون‌های سلامت محله عده‌ای از مردم اهل محل دور هم جمع شده و مطالبات  و نیازها را استخراج کرده و با انتقال به مسئولان، برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات گام برمی‌دارند و در واقع در عرصه سلامت خود مشارکت می‌کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پوکی استخوان چاقی دانشگاه علوم پزشکی استان سبک زندگی فشار خون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟» در حال تغییر است، زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامت جسمی و روحی برخوردارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از جام جم، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه۶۰سالگی معتقدند پیری از ۷۵سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.  افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود. شرک

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی وسکته راافزایش دهد.برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر درمعرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند ودرمقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمرمی‌کنند. 

تأثیر رفع بی‌نظمی در سلامت روان
بی‌نظمی‌ها در فضای زندگی در تمرکز وتصمیم‌گیری‌فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت،سطح بهره‌وری و انرژی‌فرد راکاهش می‌دهد. ازنظرکارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی وسلامت روان وجود دارد؛ به این معنی که هرچه زندگی شما به‌هم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

به همین دلیل ازبین بردن بی‌نظمی‌ها،وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.  شاید مشکل درهم و برهم بودن وسایل زندگی شما درمقایسه بامشکلاتی همچون تغییرات آب وهوایی، کوویدـــ۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند نباید از تأثیرات منفی به‌هم ریختگی درفضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه صد درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی برسلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است.از جمله این‌که حافظه را مختل می‌کند و منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود. فراموش نکنید رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تأثیرات مثبت و قدرتمندی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند