Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:23:20 GMT

معابر موقت مرزی بازگشایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۷۵۹۲

معابر موقت مرزی بازگشایی می‌شوند

عبدالله محمود خانی روز دوشنبه در نخستین همایش استانی تجلیل از مربیان و فعالان حوزه آموزش مخاطرات مین و مهمات باقی مانده از جنگ با بیان اینکه با بازگشایی معابر موقت مرزی بار دیگر مرزنیشنان از مزایای مرز برخوردار می شود اظهار داشت: در سفر معاون وزیر کشور مسائل و مشکلات مناطق مرزی بررسی شده که باتوجه به شرایط منطقه معابر موقت مرزی مجدداً بازگشایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازگشایی بازارچه سیرانبند بانه به عنوان مرز مسافری در آینده نزدیک گفت: در این راستا اقدامات زیادی در حوزه استانی انجام شده که باید از وزارت اموز خارجه با اقلیم کردستان عراق پیگیری شود که به توافق نهایی برسند.

محمودخانی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده قربانیان و حادثه دیدگان مین اشاره کرد و گفت: فرمانداری شهرستان ها در قالب کمیسیون ماده ۲ متولی پیگیری و تشکیل پرونده افرادی هستند که در انفجار مین دچار نقض عضو می شوند و بعد از تایید مراحل شهرستانی به کمیسیون شورای تامین استان ارجاع داده می شود و در صورتی که مستندات و مدارک شهرستانی کافی باشد در این کمیسیون رای شهرستان ها تایید می شود.

خطر زلزله در بانه بسیار شدید است

سرپرست فرمانداری بانه نیز در این همایش گفت: شهر بانه بر روی کمربند زلزله واقع شده و خطر زلزله در این شهر بسیار شدید بوده که باید در ساخت و سازها استاندارها اصول ایمنی رعایت شود.

محمد امین زاده افزود: سیل و ریزش کوه از دیگر بحران های است که بانه باتوجه به شرایط جغرافیایی با آن مواجه است که باید برای مقابله به این حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر بلایایی طبیعی جنگ و تبعات بعد از جنگ نیز دامن گیر مردم شهرستان شده که در بسیاری از روستاهای اطراف پادگان ها و مراکز نظامی در دوران دفاع مقدس مین گذاری شده که این مین ها اکنون بلای جان مرزنشینان شده است.

طرح بازنگری مناطق آلوده به مین در ۱۹۹ نقطه مرزی و ۳۶۶ پایگاه مین گذاری شده در دوران دفاع مقدس در سال گذشته در شهرستان های بانه، مریوان، دیواندره، سروآباد، بیجار، سنندج، کامیاران و سقز با هدف افزایش ضریب ایمنی مرزنشینان اجرا شد.

از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۹۶ در کردستان ۱۷۰ نفر در شهرهای آلوده به مین بخاطر برخورد با مین های بجای مانده از دوارن دفاع مقدس جان خود را از دست دادند.

در این همایش از ۵۵ مربی و فعالان حوزه آموزش مخاطرات مین و مهمات باقی مانده از جنگ تجلیل شد.

کمیسیون مین روبی و مقابله با خطرات مین یکی از کارگروه های زیر مجموعه امنیتی و انتظامی استان است که نمایندگان این کارگروه یگان های مین روب، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

در شهرستان مرزی بانه ۲ معبر موقت هنگه ژاله و گله سوره وجود دارد.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد


با توجه به وقوع بارش های اخیر و هشدارهای هواشناسی،  ستاد بحران شهرستان تفتان همچنان در حالت آماده باش قرار دارد و عملیات، پاکسازی و لایروبی معابر و کانالهای هدایت آب های روان در جهت کاهش خسارات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی معابر در حال اجرا است.

اکیپ ‌های خدمت رسانی ستاد بحران متشکل از نیروهای فعال در واحدهای عمران، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و غیره در چند نقطه شهر و بخش های تابعه و در دو شیفت خدمت رسانی خواهند کرد.

در جلسات ستاد بحران شهرستان تفتان گره‌ها و نقاط بحرانی شهر شناسایی شده و اکیپ‌های خدمات رسان برای رفع مشکلات احتمالی آمادگی دارند.

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان از شهروندان خواست در صورت وقوع هرگونه مشکلی می توانند با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و  دفتر ستاد مدیریت بحران  شهرداری تماس بگیرند.

از شهروندان شهرستان انتظار می رود از حضور و تردد در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد