Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، صمد درویشی، مدیرکل شیلات گیلان گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شده است و از این مقدار حدود ۵۰۰ کیلوگرم به خارج از کشور صادر و مابقی صرف مصارف داخلی شد.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان فعال است، افزود: این استان شمالی هم‌اینک از حیث وجود تعداد مزارع خاویاری در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات گیلان، به انعقاد یک توافقنامه سه‌جانبه میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استانداری گیلان و متقاضیانی که قصد ایجاد واحد‌های پرورشی ماهیان خاویاری در سطح استان دارند اشاره کرد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا به‌وسیله این توافقنامه متقاضیان از تسهیلات کم بهره برای شروع فعالیت خود بهره‌مند شوند.

صمد درویشی، با بیان اینکه اعتباراتی معادل ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از متقاضیان ایجاد واحد‌های پرورش ماهیان خاویاری پیش‌بینی و اختصاص داده شده است، افزود: افرادی که به‌عنوان متقاضی ایجاد واحد‌های تولید ماهیان خاویاری اعلام وجود کنند و از امکانات اولیه برخوردار باشند می‌توانند از این منابع اعتباری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت قابل توجه عرصه‌های ساحلی گیلان برای تولید ماهیان خاویاری گفت: این عرصه‌ها می‌توانند امکان بهره‌برداری از آب حوزه دریای خزر را برای تولید ماهیان خاویاری در اختیار فعالان این حوزه قرار دهند.

مدیرکل شیلات استان گیلان افزود: توسعه امر تولید و پرورش ماهیان خاویاری در قالب مشاغل خرد خانگی مسئله‌ای است که مجموعه شیلات گیلان با جدیت تمام به‌دنبال ترویج و رونق آن در سطح استان است.

درویشی، با بیان اینکه برای هر متقاضی که امکان دستیابی به آب را در حیاط خانه روستایی خود داشته باشد مجوز فعالیت در حوزه تولید و پرورش ماهیان خاویاری صادر می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند در یک فضای محدود و محصور با استفاده از امکانات لازم و مخازن مخصوص امکان تولید سالانه ۲ تن گوشت ماهیان خاویاری را در مزارع خانگی خود فراهم کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان انقلاب اسلامی دریای خزر گوشت رتبه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر گفت: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و وضعیت معیشت کارگران را تقویت کرد می‌توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه‌های مختلف امیدوارتر بود.

وی اضافه کرد: کارگران در محیط‌های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی‌تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می‌تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی از تامین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمین‌های نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار قطعه زمین در سطح روستا‌ها حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تاکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می‌توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد