Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@08:07:43 GMT

اجرای طرح ساخت سینمای امید در تمام کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۸۱۵۹

اجرای طرح ساخت سینمای امید در تمام کشور

صالحی با اعلام این خبر که هزار شهر در سطح ایران از سینما بی بهره هستند، گفت: طرح ساخت سینمای امید در تمام کشور با هدف ارتقاء سطح زیرساخت های فرهنگی و هنری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سیدعباس صالحی» در همایش یکروزه با حضور معاونان عمرانی استانداری های کشور که امروز (دوشنبه 10 تیر) در استانداری البرز برگزار شد، گفت: 20 میلیون نفر ایرانی که درگیر بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیش از هزار شهر در سطح کشور از امکان سینما بی بهره اند که به همین منظور طرح ساخت « سینمای امید» در سراسر کشور در دستور کار است.

 

وی با اشاره به کمبود جدی فضای فرهنگی و هنری در سطح کشور، مطرح کرد: براساس آمارها و ارقام در سطح کشور مشکل جدی در خصوص کمبود فضاهای فرهنگی و هنری وجود دارد.

 

وی با بیان این مطلب که البرز به عنوان استانی جوان با رشد پرشتاب در بحث جمعیت است، بیان کرد: یکی از راهکارهای لازم به منظور خروج از بحران آسیب های اجتماعی مانند پدیده حاشیه نشینی، تعریف شهر به عنوان یک زیست بومی است.

 

تعریف زیست بومی از شهرنشینی ضروری است

 

صالحی با تاکید بر تعریف سازو کار شهرنشینی عنوان کرد: امروزه از شهر برای مکان خواب و کار نام برده می شود و این خارج از تعریف زیست بومی شهر است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: به منظور ارتقاء شاخص های فرهنگی و عمومی، احداث پردیس سینمای امید در شهرهای بی بهره از سالن سینما در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی توضیح داد: به منظور اجرای طرح سینمای امید تفاهم نامه ای با مشارکت شهرداری ها، دهیاری ها و معاون وزیر کشور همچنین رئیس سازمان سینمای ایران به امضاء رسیده است.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنوب کرمان دهه کرامت مناطق سیل زده اوقات فراغت زیر سایه خورشید اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل سرپرست وزارت آموزش و پرورش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری البرز سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟