Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حاتم شاکرمی روز دوشنبه در نشست تشکلات کارگری استان خوزستان در اهواز درخصوص مطالبات کارگران منطقه آزاد اروند گفت: کارگران منطقه آزاد مطالباتی دارند که قانون منطقه آزاد به ویژه در بخش روابط کار درخصوص آنها مسکوت است.

وی ادامه داد: در بخش هایی که قانون مناطق آزاد مسکوت گذاشته شده باید قوانین سرزمین اصلی اجرا شود، قانون مناطق آزاد در بخش بازرسی، ایمنی و حفاظت کار کارگاه و بنگاه های این مناطق نیز مسکوت بود که مطابق رای دیوان عدالت اداری کشور بازرسان اداره کار باید بر ایمنی آنها نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکرمی گفت: تلاش می کنیم که به مطالبات کارگران در حوزه اختیارات، جامه عمل بپوشانیم و در مواردی که خارج از حیطه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است از سایر راه ها همچون پیشنهاد اصلاح قانون ورود می کنیم.

وی ادامه داد: تشکل های کارگری و کارفرمایی در کنار استیفای حقوق صنف خود، بیش از هر زمان دیگری برای حفط و توسعه اشتغال به عنوان یک وظیفه ملی مسئولیت دارند، تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به رونق تولید به ویژه در سال جاری کمک کنند.

معاون وزیر کار درخصوص توسعه کمی و کیفی تشکل های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: از زمان دولت یازدهم تاکنون تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی از هفت هزار به ۱۳ هزار تشکل رسیده اند.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی تشکل های کارفرمایی در دولت تدبیر ادامه داد: درحال حاضر تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به لحاظ کیفی رشد کنند، اصلاح ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی با همکاری شرکای اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

شاکرمی گفت: اصلاح قوانین و آیین نامه ها در اختیار شورای عالی کار است و برای درخواست اصلاح قوانین به نظر شرکای اجتماعی نیاز داریم.

وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت های زیرساختی برای توسعه سه جانبه گرایی میان دولت، کارفرما و کارگر افزود: برخی افراد در حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی در فضای مجازی از ادبیات ناشایستی استفاده می کنند که طرح آنها به هیچکس کمک نمی کند، درواقع هیچ ظلمی به هیچ قشری نمی شود بلکه مشکل در عدم تطابق قوانین و دستورالعمل ها با شرایط روز است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری ۲ روزه به استان خوزستان وضعیت کارگران منطقه آزاد اروند و تشکلات کارگری خوزستان را بررسی کرد.

/ ‏۶۰۰۲/‏۹۸۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد برای سیل سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت بیان کرد: به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه بودجه در خصوص سیستان و بلوچستان، فعلا میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان هیئت وزیران مقرر کرد به صورت تنخواه در خدمت استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: این هزینه تنها به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه هزینه کنند. طبیعتا هزینه‌های بیشتر از این بوده است که بعد از برآورد نهایی توسط دستگاه مربوطه در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 848753 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگی خبر ویژه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری