Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اخوان عصر دوشنبه در یکصد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری، با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها ادامه داد: تیمچه بزرگ بازار قم به عنوان یکی از آثار تاریخی فاخر کشور، هیچ گونه تابلوی معرفی و هدایت مسیر در سطح شهر به این مکان اختصاص داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توسعه قم بر محوریت حرم حضرت معصومه (س) است ولی نباید این موضوع منجر شود تا در معرفی سایر آثار فرهنگی و تاریخی قم کوتاهی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، نیز در این جلسه با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها گفت: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در حیطه مأموریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز تعریف شده است، که بر این مبنا کلیه تابلوهای مسیر در حیطه فعالیت این سازمان است.

روح الله امرالهی، ادامه داد: تابلوهای راهنمای مسیر به پنج دسته امکان بهداشتی و درمانی، ارگان‌های و ادارات دولتی، مکان‌های آموزشی و عام المنفعه، مراکز تفریحی- ورزشی و مراکز خصوصی، رستوران‌ها، تالارها و هتل‌ها تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: تابلوهای اماکن بهداشتی و درمانی شامل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها حداکثر مجاز به نصب چهار تابلو، ارگان‌های دولتی حداکثر ۳ تابلو، مکان‌های آموزشی حداکثر ۲ تابلو، مراکز تفریحی حداکثر تابلو و مراکز خصوصی نیز حداکثر ۲ تابلو در صورت تصویب مجاز به نصب تابلو هستند.

امرالهی، با بیان اینکه تابلوهای مسیر اماکن بهداشتی، ارگان‌های دولتی و مکان‌های آموزشی از پرداخت عوارض معاف هستند گفت: تابلوهای مسیر مراکز تفریحی- ورزشی و مراکز خصوصی از جمله تابلوهایی است که مشمول پرداخت عوارض می‌شوند.

وی ادامه داد: عوارض دریافتی از این تابلوهای شامل هزینه ساخت و اجرا و همچنین ۳۰ درصد حق نظارت سازمان است.

امرالهی ادامه داد: بر اساس لایحه پیشنهادی، عوارض دریافتی سالیانه برای تابلوهای مراکز تفریحی به ازای هر متر مربع یک میلیون ریال و تابلوهای مراکز خصوصی به ازای هر متر یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها ادامه داد: دوگانگی در عوارض تابلو موجب سردرگمی مردمی می‌شود که ضرورت دارد تا دقت نظر بیشتری برای بررسی این لایحه صورت گیرد.

مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به پیشنهاد نامگذاری ۱۲ معبر قم گفت: با پیشنهاد بنیاد شهید و بررسی شورای اسلامی شهر، اسامی این ۱۲ معبر شهری به نام شهدا تصویب شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها افزود: برخی واحدهای صنفی در تأمین اولیه هزینه‌های خود مانده اند و تعریف عوارض جدید برای مردم نباید منجر به فشار بیشتر به مردم شود.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر با اشاره به قانون شفافیت اموال مسئولان استان گفت: این آمادگی را داریم که اموال و دارایی خود را از ۲۰ سال پیش که به شورا آماده ام اعلام کنم.

لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها پس از مذاکره اعضای شورا برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه شورا بازگشت داده شد.

نامگذاری ۱۲ شارع و خیابان قم به نام شهدا از جمله دیگر لوایحی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اعضای این شورا به این لایحه رأی مثبت دادند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام