Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: از حیث روان شناسی سیاسی، غربزدگیِ برجام، موجب افسردگی و یأس ملّی ایرانیان شده و جنبش استادی باید برای نشاط و تحرک در لایه‌های اجتماعی اقدام کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی زارعی در آیین معارفه و تودیع رؤسای جدید و پیشین سازمان بسیج اساتید استان خراسان شمالی در جمع نخبگان این استان گفت: آمریکا و اروپا طی فرآیندی شش ساله، پس از طراحی یک کودتای متافیزیکی علیه افکار عمومی و با استفاده از عملیات فریب و نفوذ در نظام تصمیم سازی ملّی، اذهان، قلوب و افکار را از امکان¬ها و استعداد‌های درونی و توانایی‌های ملّی به مخدّر مذاکره مسموم کرده و علیه حافظۀ ملّی کودتا کردند؛ زیرا کودتا‌ها لزوماً تصرف مراکز حساس فیزیکی در قدرت و سیاست نیست؛ آمریکایی‌ها توانستند همانند کودتای ۲۸ مرداد، با وعده و پول برای مدتی کوتاه علیه نهضت و گفتمان ملّی- انقلابیِ پلیدنماییِ آمریکا، به تصرّف اذهان بخشی از نیرو‌های اجتماعی و کارگزاری کشور مبادرت کرده و به جابجایی پارادایم جلّاد به جای شهید اقدام نمایند و این تصور خام که در این پروژه بین دموکراتها و جمهوری‌خواهان در آمریکا در انجام این کودتای متافیزیکی علیه حافظۀ ملّی تفاوت وجود دارد خیالی غیرعلمی، غیرتجربی و باطل است؛ زیرا نتیجۀ عمل این دو حزب اقتدارگرا و ضدّ ایرانی این شد که میزان از یأس و ناامیدی به سپهر افکار عمومی نقش بست؛ نشاط اولیه و تصنعی ایجاد شده در برخی خیابان‌های شهر‌های بزرگ پس از امضای برجام، حس هماوردی ارزش دلار و ریال در مردم و تصور حلّ همۀ مشکلات کسب و کار در ذهن کارگزاران سیستم دولتی خیلی زود با بدعهدی غربی‌ها به ضدّ خود تبدیل شده و موجب یأس در دولت و بخش‌هایی از جامعه و مردم شد؛ حسی که سبب بروز تضاد‌ها و تشدید آن در نسبت دولت و ملّت گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: القای ناکارآمدی سیستم رسمی کشور در تأمین حقوق ملّی در بین مردم و متعاقباً تزریق حس وقوع احتمالی جنگ ثمرۀ این کودتای متافیزیکی غربی‌ها علیه افکار عمومی در ایران شد؛ نهایتاً آنچه آمریکا و اروپا در پی آن بودند دمیدن حس یأس و سرخوردگی بود که مع‌الاسف فقدان دانش و تدبیر در کارگزاران و دیپلمات¬ها در معرفی آن به عنوان آفتاب عالم تاب و گشایش¬گر آب و نان و خشکسالی ایران به تشدید آن انجامید.

رئیس بسیج اساتید ضمن مثبت ارزیابی کردن افشای این چهرۀ کودتاگر و فریب کارانۀ آمریکا- اروپا علیه افکار عمومی ایرانیان و خنثی شدن خطوط نفوذ در لایه‌های تصمیم سازی در کشور گفت: اینک زمان مجاهدت جنبش استادی و دانشجویی و نخبگانی کشور است که با طراحی‌های خود، عملیات‌های ضدّ کودتا را در سراسر کشور آغاز کنند؛ حرف‌های توهین آمیز مقامات اروپایی که اگر میوۀ برجام به ایرانیان نرسید از سایه‌اش استفاده کنند و یا طراحی‌های موهنی نظیر اینستکس که تداعی گر نفت در برابر غذاست، بر دامنۀ افسردگی‌های ملّی پسا برجامی خواهد افزود و تعلل اروپا درباره نوعی تقسیم کار با آمریکایی‌ها بر فروپاشی سرمایۀ اجتماعی نظام است. از این رو امید بستن به خارجی‌ها و معطل کردن ظرفیت‌های کشور به ارادۀ خارجی ها، امری عقلانی نیست؛ افسردگی‌ها و سرخوردگی های، پسا برجامی داروی مشترک و مخدّر ضد ایرانی آمریکا ـ اروپا در رگ‌های غیرت ملّی است؛ و جنبش استادی معتقد است، چون این نسخه با بی تجربگی و کم مهارتی دولت محترم در روح و روان ایرانی آثار زیانباری گذاشت اینک خودِ دولت باید در پاکسازی و سالم سازی، نقشی پیشرو برعهده گیرد.

وی افزود غربی‌ها با اطلاع از تشدید نفرت ایرانیان از بدعهدی خویش در برجام، نخست وزیر ژاپن را مأمور به عملیاتی جدید کردند که رهبر حکیم انقلاب با اطلاع از وضعیت سیاسی، اجتماعی و برخورد با رفتار‌های اقتدارگرایانۀ آمریکا، موجب بروز نشاط اجتماعی در ایران شدند.

رهگیری و اسقاط هواپیمای فوق مدرن گلوبال هاوک از سوی دانشمندان سپاه و ارتش نیز بر دامنۀ نشاط ایرانیان افزود، امّا تا پاکسازی کامل مخدّر غربزدگی برجام و تولید نشاط به تحقیر‌های بیشتری در اردوگاه غرب نیاز داریم.

زارعی در ادامه با تقسیم نیرو‌های سیاسی ایران به غرب گرایان، نفت گرایان و مردمگرایان، جنبش استادی و دانشجویی ایران را جزو مردمگرایان انقلابی ارزیابی کرد و گفت: سال ۹۸ سال قیام عمومی دانشگاهیان علیه غربزدگی برجام است.

جنبش استادی باید طبیب دوّار بطبّه باشد؛ به عنوان یک پزشک حاذق عمل کند؛ شهر به شهر و روستا به روستا حرکت کند؛ ظرفیت‌های بومی را شناسایی کند و مردم را به صحنه آورد. هر دانشگاه یک مزیت، هر کانون یک تخصص، هر شهر و روستا و دستگاه اداری باید با کمک عالمان و اهالی تجربه و فن و مهارت به میدان آیند و با نیروی کار و سرمایۀ ایرانی مخدّر مذاکره را از تن و بدن کارگزار و جامعه ایرانی پاک کنند؛ کارگزاران باید یقین کنند کدخدایان عالم هرگز جانشین خدا نخواهند شد.

زارعی با درخواست از جنبش استادی استادان خراسان شمالی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و ژئوپولیتیکی این استان و معرفی آن به مردم و نیز بااشاره به طول مرزی قریب به سیصد کیلومتر این استان با کشور ترکمنستان گفت: بدون این که قصد مذمت مقامات وزارت خارجه را داشته باشم فکر می‌کنم که مقامات وزارت خارجه اگر با دوری از تحقیر‌های اروپا و آمریکا کار با کشور‌های همسایه را آغاز کنند، مهم‌تر از مذاکرات بی حاصل با غربی هاست؛ مثلاً اگر دکتر عراقچی با کنار گذاشتن کار معاونت سیاسی وزارت خارجه که فعلاً فقط به مذاکره با آمریکا و اروپا تبدیل شده، استانداری خراسان شمالی را با سیصد کیلومتر مرز در همسایگی این استان اداره کند و در این استان مستقر شود، مفیدتر از سمت معاونت سیاسی وزارت خارجه خواهد بود. اگر مدیران ارشد وزارت خارجه به جای کار ذلیلانه با اروپا وقت خود را در استانداری‌هایی نظیر خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان و... بگذارند و تدارک گر دیپلماسی اقتصادی و اجتماعی شوند، دارای ارزش افزوده بیشتری برای ایرانیان خواهد داشت.

در پایان این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام دکتر ابراهیمی مقدم، دکتر شیخ زاده استاد دانشگاه بجنورد به ریاست سازمان بسیج اساتید استان خراسان شمالی منصوب و معرفی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان بسیج اساتید مجتبی زارعی تودیع معارفه برجام نقض برجام تعهدات برجامی دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند