Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت اگر ایران از برجام خارج شود انگلیس نیز از آن خارج خواهد شد.

وی که با اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد گفت از این اقدام ایران «به شدت نگران» است و افزود که انگلیس همچنان متعهد باقی خواهد ماند که این توافق کارایی داشته باشد و تمامی ابزارهای دیپلماتیک را به کار خواهد بست تا تنش‌ها در منطقه را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز  «جرمی هانت»، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با یک رسانه صهیونیستی گفته در صورتی که ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند نباشد برایش تبعاتی به همراه خواهد داشت.

«هانت» در مصاحبه با پایگاه «جوئیش‌نیوز» که روز دوشنبه (۱ جولای/۱۰ تیرماه) همزمان با اعلام عبور ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم انجام شده گفت: «ما به دنبال این هستیم که ایران غیرهسته‌ای باقی بماند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (۱ جولای/۱۰ تیرماه) گزارش‌ها درباره عبور ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم مشخص‌شده در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را تأیید کرد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس هم در واکنش به همین موضوع گفت: «ما همواره به روشنی گفته‌ایم که تعهد ما به برجام به پایبندی کامل ایران به مفاد این توافق بستگی دارد و ما از آنها می‌خواهیم تصمیمشان را لغو کنند.»

این سخنگو در ادامه مدعی شد دولت انگلیس همراه با سایر شریکان خود «گام‌های بعدی» را بررسی می‌کند. وی تصریح کرد: «ما در کنار شریکانمان در برجام گام‌های بعدی ذیل توافق هسته‌ای را بررسی می‌کنیم.»

 عبور ایران از سقف‌های مجاز اورانیوم ۳.۶۷ درصد ۶۴ روز بعد از ضرب‌الاجلی انجام می‌شود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برای عمل به تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی صادر کرد.

در آن بیانیه که روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در سالروز خروج آمریکا از برجام صادر شد اعلام شده بود اقدام ایران «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» انجام خواهد شد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری! (فیلم)

 

 

 

منبع :فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم) نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم) رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در فیلم «دایره زنگی» (فیلم)

دیگر خبرها

  • توافق لوپتگی با وستهام
  • تصاویری زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری! (فیلم)
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • مروری بر سانسورهای عجیب در صدا و سیما/ از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر (فیلم)
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق