Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیررضا واعظ‌آشتیانی»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره احتمال شکل‌گیری جریان سوم در کنار جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در گفتگو به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اعتقاد من این است که مردم از این دو گروه یا دو جناح عبور کرده‌اند؛ یعنی این دو جناح امتحان‌شان را نزد مردم، تحت این نام‌ها پس داده‌اند. قطعا مردم با توجه به اینکه برای مملکت‌شان زحمت کشیده‌اند، خون و مال داده‌ و ایثار کرده‌اند، اجازه نخواهند داد که گروه‌های سیاسی برایشان تعیین تکلیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم به دنبال افراد شجاع و فهیم هستند، اظهار کرد: ممکن است این افراد تبدیل به گروه شوند. مردم در پی کارآمدی هستند و از شعار دادن و شعار شنیدن، گفتار درمانی و مسائل این روزهای سیاسیون خسته شده اند. مردم می‌دانند انتخاب‌شان سرنوشت‌شان است.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی انتخابی را انجام داده‌اند که امروز چوبش را می‌خوردند؛ پس باید مردم به دنبال انتخاب شایسته و افراد کارآمد در مسند تصمیم‌گیری بروند، چه در قوه مقننه و چه در مقام اجرایی. نکته مهم‌تر این است که قطعا مردم در انتخاب‌شان به این نکته توجه می‌کنند که افراد از سابقه اجرایی کارآمد برخوردارند یا خیر. کسی که می‌خواهد به مجلس برود اگر سابقه اجرایی نداشته باشد اصلا مفهوم قانون را نمی‌داند. کاندیدای مورد نظر باید مسائل و مشکلات اجرایی را بداند که وقتی به مجلس می‌رود، با نگاهی باز و اندیشه‌ای نو در بخش قانونگذاری کمک کند تا این بخش هم بتواند منجر به کارآمدی قوه مجریه کارآمدی قوه مجریه شود.

این چهره اصولگرا جریان سوم را افرادی با ویژگی‌های که شرح شد دانست و افزود: حالا این جریان می‌تواند در قالب یک تشکل باشد یا در قالب این باشد که برخی افراد با توجه به عقبه و سابقه اجرایی موفق و نگاه مثبت نسبت به موضوعات کارشناسی آنها را انتخاب کنند. فرد کارآمد و خوش‌فکر و فردی که دغدغه ارزش‌های نظام را دارد، هم در میان اصلاح‌طلبان هستند و هم در میان اصولگرایان که در این صورت مردم به آنها رای خواهند داد.

واعظ‌آشتیانی با بیان اینکه باید زحمات افراد مخلص را حفظ کرد، گفت: فضا را باید از موضوعات این دو گروه خارج کرد و به سمتی رفت که کارآمدی نظام ارتقا یابد و زحماتی که تا الان کشیده شده و افراد مخلص این مملکت در عرصه‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون زحمت کشیده‌اند، این زحمات را حفظ کنند و روز به روز شرایط کشور را قوام دهند، قوام دادن این کارها فقط افراد شجاع و جسور خوش فکر را می‌طلبد، افرادی که دغدغه انقلاب و ارزش‌های انقلاب را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم دیگر به اینکه اصولگرا چه می‌گوید و اصلاح‌طلب چه می‌گوید توجهی ندارند، گفت: همانطور که اشاره کردم ممکن است فردی با این ویژگی‌ها در میان اصلاح‌طلبان هم باشد؛ همه اصلاح‌طلبان از منظر اصولگرایان رد شده نیستند و همچنین همین نگاه را هم اصلاح طلبان به اصولگرایان دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مهم این است که ید واحد باشیم. من نمی‌دانم چرا نمی‌توانیم ید واحد باشیم. گروه‌های سیاسی بعد از 40 سال به این نقطه رسیده‌اند که مردم از رفتارشان و نوع گفتمان‌شان ناراضی‌ هستند. مردم در پی کارآمدی در عرصه اقتصاد، صنعت فرهنگ عرصه اجتماعی و سیاسی هستند. ما جمهوری اسلامی هستیم، گفتمان سیاسی ما باید بر اساس احترام باشد نه مبتنی بر تهمت، انگ زدن، سیاسی‌بازی و دروغ گفتن و شعار دادن‌های بی‌محتوا مردم دیگر این را نمی‌خواهند.

واعظ‌آشتیانی با بیان اینکه گفتمان جدید زمانی محقق می‌شود که اخلاق سیاسی درست شود، گفت: عقلای گروه‌های سیاسی باید افرادی باشند که اخلاق سیاسی را رعایت می‌کنند. اینها می‌توانند زمینه‌ساز باشند و بستر را برای شکل‌گیری جریان سوم فراهم بکنند.

وی در پایان اظهار کرد: کشمکشی که برخی از آقایان سیاسی ایجاد کرده‌اند باید از فضای کشور زدوده شود تا برسیم به اینکه گفتمان‌مان مبتنی بر احترام باشد. اگر موضعی نسبت به هم داریم و نگاه یکدیگر را در عرصه‌های مختلف قبول نداریم در کمال احترام با یکدیگر صحبت کنیم. ما جمهوری اسلامی هستیم و از اسلام دفاع می‌کنیم. دفاع کردن از اسلام با بی‌احترامی ممکن نیست بلکه همراه با حرمت و احترام گذاری به هم کیش خودمان میسر است. من گشوده شدن باب گفتگو را در این میدانم که اخلاق گفتمانی‌مان درست باشد.

خبرنگار: مهناز براتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و سیاسی اخلاق صنعت کارشناسی گروه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است