Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********
* تهران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی با اشاره به پاراگراف ۳۶ برجام تاکید کرد که تهران توافق هسته‌ای برجام را نقض نکرده است.

* تهران- وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که پنج میلیارد دلار ارز صادراتی صادرکنندگان از ابتدای امسال تاکنون به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تهران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بامداد امروز سه شنبه با نوشتن تنها یک کلمه در حساب توئیتری خود به بیانیه خصمانه کاخ سفید واکنش نشان داد.

* لندن- وزیر نفت ایران با بیان اینکه خواسته های ایران در اجلاس ۱۷۶ اوپک وین محقق شد افزود: ایران همانند نشست گذشته اوپک از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند.

* جیرفت- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است گفت: گام دوم توسعه بهداشت با تقدم بر درمان آغاز شده است.

* تهران- معاون غذا و داروی وزیر کشور گفت: کمبودهای دارویی کشور در مقطع کنونی کمتر از ۲۰ قلم است، در حالی که در سال گذشته در همین زمان کمبودهای دارویی نزدیک به سه رقمی شدن بود.

* گرگان- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان خواسته بحق و درستی آنان است که این رتبه بندی ها قبل از سال تحصیلی جدید به پایان می‌رسد.

* تهران- معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در توئیتی با تاکید براینکه برابری دیه زن و مرد در حکم قانون است، نوشت: تمام محاکم ملزم به رعایت آن هستند.

* تهران- وزیر کشور گفت: در بنادر ۵ میلیون تن کالای وارداتی رسوب کرده است که نشان می دهد در واردات کالا اعم از واسطه ای، سرمایه ای و اساسی مشکلی نداریم؛ بنابراین تاکید شد ه است که گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص ترخیص کالاهای رسوب شده، با هم ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند.

* تهران- مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با پیشنهاد بخش خصوصی مبنی بر تغییر درصد بازگشت ارز صادراتی به سامانه نیما مخالفت کرد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه با تکرار درخواست خود از مقام های ایران برای توافقی جدید، در عین حال افزود: به دنبال توافقی با ایران هستیم که در هر صورت در راستای منافع ایالات متحده باشد.

* نیویورک- سه سناتور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ با انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند که واشنگتن باید به توافقنامه هسته ای (برجام) برگردد.

* بغداد- در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وزیر جدید کشور عراق، ضمن حمایت از توسعه، شکوفایی، ثبات و امنیت عراق دو طرف بر برگزاری هرچه باشکوهتر اربعین حسینی تاکید کردند.

* تهران- سوریه دو شنبه شب در نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت با محکوم کردن حملات مکرر رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کرد که این تجاوزات در ادامه تلاش های رژیم تل آویو برای طولانی تر کردن بحران سوریه در جنگ تروریستی است که دمشق با آن رو به روست.

* نیویورک- وزیر خارجه جنگ طلب ترامپ در واکنش به افزایش ذخایر غنی سازی اورانیوم ایران گفت؛ جمهوری اسلامی در هیچ سطحی نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد.

* تهران- احزاب سیاسی و گروه های مقاومت اسلامی در عراق، از تازه ترین دستور العمل "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای اعمال دور جدیدی از سازماندهی الحشد الشعبی، این نیروی نظامی رسمی کشور استقبال کردند.

* نیویورک- دفتر سخنگویی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم ایران در افزایش غنی سازی اورانیوم واکنش نشان داد و آن را از نقاط ضعف برجام نامید.

* تهران- به دنبال سومین دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، «مایک پمپئو» روز دوشنبه گفت: انتظار می رود مذاکرات در مورد تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ در اواسط ماه ژوئیه (دهه سوم تیر) از سر گرفته شود.

* لندن- اجلاس وزرای اوپک پس از نزدیک به هفت ساعت بحث و بررسی به پایان رسید و اعضاء با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای ٩ ماه دیگر موافقت کردند.

* لندن- وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: می خواهیم توافق هسته ایران را حفظ کنیم چون نمی خواهیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند اما اگر ایران توافق را نقض کند ما هم از آن خارج می شویم.

* تهران- "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، دوشنبه شب دستور سازماندهی نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) را صادر کرد.

* لندن- اتحادیه اروپا به رغم ابراز نگرانی از اقدام ایران برای عبور از مرز ۳۰۰ کیلوگرم ذخیره اورانیوم غنی شده، خویشتن داری تهران پس از خروج آمریکا از برجام را مورد توجه قرار داد.

* نیویورک- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم که بر اساس مفاد ۳۶ و ۲۶ برجام انجام شده است، گفت: از نظر دبیرکل، این تصمیم به حفظ این توافق کمک نمی کند.

* تهران- تارنمای تجاری و مالی بیزینس اینسایدر روز دوشنبه نوشت: نتیجه عدم پایبندی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ منجر به اقدام ایران در افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده خود شد.

* باکو- پرویز شاهبازاف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان از حمایت دولت باکو از کاهش حجم تولید نفت در قالب توافق کشورهای عضو اوپک و غیر عضو تولید کننده نفت خبر داد.

* تهران- «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق روز دوشنبه درباره جلوگیری از وقوع خطر جنگ در منطقه و ثبات قیمت نفت تلفنی گفت وگو کردند.

* مسکو- معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از تشدید اوضاع در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کرد: روسیه خواستار جلوگیری از تشدید اوضاع پیرامون برجام است اما عبور ذخایر اورانیوم ایران از ۳۰۰ کیلوگرم پاسخ تهران در برابر وضعیتی بود که پیشتر دیگران بوجود آورده اند.

* مسکو- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توئیتی اعلام کرد که عبور ذخایر اورانیوم ایران از ۳۰۰ کیلوگرم نتیجه تصمیمات آمریکا مبنی بر تحریم ایران است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با تروریسم ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دومین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و تاجیکستان به ریاست مشترک باقری و فرخ شریف زاده معاون وزیر امورخارجه این کشور آسیای مرکزی امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

در جریان این گفتگوها طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تقویت روابط اقتصادی، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر نمودند.

باقری در این ملاقات با اشاره به تفاهمات خوب صورت گرفته در دور اول رایزنی‌های سیاسی در تاجیکستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با دوشنبه تاکید نمود.

معاون وزیر خارجه ایران، با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران، تقویت همکاری‌ با کشور هم‌کیش هم‌زبان، تاجیکستان را از مصادیق مهم اجرای سیاست همسایگی دانست.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی  و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه یک واقعیت است که با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

باقری تصریح کرد: امروزه همگرایی تمامی کشورهای منطقه برای مقابله همه‌جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم، امری لازم است که همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان برای تحقق آن ضروری است.

بر همین اساس دو کشور می‌بایست بیش از پیش از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو و عدم تعهد بهره برند.

باقری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه  و ضمن محکومیت ارتکاب نسل کشی از سوی این رژیم، کلید برقراری صلح و ثبات منطقه را مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر دانست.

معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به همکاری‌های رو به توسعه دو کشور آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها میان دو کشور را اعلام نمود.

وی تا با اشاره به وجود نزدیک به 200 سند همکاری میان دو کشور، اجرای کامل و موثر این تفاهمات را زمینه مناسبی جهت تقویت همکاری‌‌ها دانست و خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، بر تداوم و تقویت مناسبات میان دو کشور همزبان با پیشینه تاریخی مشترک تاکید نمود.

در پایان این نشست طرفین، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • سازمان ملل دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه گذرگاه رفح را محکوم کرد
  • واکنش تازه سازمان ملل به تجاوز اسرائیل به رفح
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • واکنش روسیه به حمله اسرائیل علیه رفح
  • دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت