Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رمضانپور نرگسی شامگاه دوشنبه در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: برای رفع مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهرود و سراوان رشت به حمایت های ملی نیازمندیم.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی و به عنوان معضلی زیست محیطی و نگرانی اجتماعی شناخته می شوند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زرجوب و گوهررود از رودخانه های روگذر رشت هستند، به گفته قدیمی ها؛ این رودخانه ها در گذشته از مکان های دیدنی و تفریحی به شمار می رفتند، در آنها ماهی گیری انجام می شد و مردم برای تفریح به کنار آنها می آمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانه ها نامیده می شوند تا جایی که توقف در کنار این رودخانه ها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، بسیار دشوار است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای رفاه حال مردم موضوع دولت الکترونیک در شهرداری رشت مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب کاهش بروکراسی اداری، چابک سازی شهرداری، ارتقاء سطح خدمات و جلب اعتماد شهروندان می شود.

این عضو شورای اسلامی رشت طرح صیانت از معماری بومی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: بایستی تعریفی از الگوهای معماری بومی و برنامه تشویقی برای اجرای آن داشته باشیم، بنابراین شهرداری رشت بایستی از طرح های معماری بومی استفاده کند.

وی با انتقاد از وضعیت فضای سبز در کلانشهر رشت بیان داشت: کاشت درخت در ورودی های رشت بایستی مورد اهتمام جدی مدیریت شهری باشد، برای ارتقاء فضای سبز، طرح نهضت سبز با بهره گیری از گیاهان بومی اجرا شود.

رمضانپور نرگسی در ادامه سخنانش با اشاره به توانمندی بالای شهردار رشت به لحاظ علمی اضافه کرد: شهردار بایستی با جلب اعتماد کارکنان مجموعه شهرداری و تعامل با سازمان ها و نیروهای ذینفوذ کارها را پیش ببرد.

وی با بیان این مطلب که کلانشهر رشت ظرفیت این را ندارد که از مشاوران غیربومی بهره گرفته شود، تصریح کرد: از شهردار رشت می خواهیم که از نیروهای بومی این کلانشهر استفاده کند.

اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در نود و نهمین جلسه شورا بیان داشت: وقت آنست تا شهردار رشت وعده هایی که قبل از انتخاب از سوی اعضای شورا داشته، عملی کند.

وی اظهار داشت: قرار بر این بود که شهردار رشت برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت ارایه دهد، این برنامه ها را مطرح کند تا از کمک اعضای شورا بهره مند شود، ما بایستی از شرمندگی مردم این کلانشهر درآییم.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری شهردار رشت از نیروهای توانمند در مجموعه شهرداری تصریح کرد: شهرداری رشت از نیروهای بسیار توانمندی برخوردارست، استفاده از نیروهای غیربومی توهین به ماست، شهردار بایستی از نیروهای بومی استفاده کند.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد، سیدامیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی این کلانشهر و حامد عبداللهی از غایبان جلسه شامگاه دوشنبه شورا بودند.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به نجات کودک دو ساله در حال غرق شدن در رودخانه ای در یکی از روستاهای شهرستان مهاباد گفت: این حادثه  عصر دیروز جمعه در جاده مهاباد به سردشت در روستای گردشیلان روی داد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه کودک دو ساله مغروق را نجات داده و پس از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز