Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:55:35 GMT

شهردار از جذب نیروهای غیربومی خودداری کند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۰۷۸۷

شهردار از جذب نیروهای غیربومی خودداری کند

اعضای شورای شهر رشت از شهردار خواستند که نسبت به بکارگیری نیروهای بومی در پست‌های مختلف اقدام کرده و از جذب نیروهای غیربومی خودداری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در نود و نهمین جلسه شورای رشت که عصر روز گذشته( دوشنبه، 10 تیر) برگزار شد، اعضا از شهردار خواستند که نسبت به بکارگیری نیروهای بومی در پست‌های مختلف اقدام کرده و از جذب نیروهای غیربومی خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسماعیل حاجی پور» در نطق پیش از دستور با بیان اینکه شهردار با کارکنان ملاقات‌های ماهانه برگزار کند و در جریان تنگناها و مشکلات کارکنان شهرداری قرار گیرد اظهار کرد: نیروهای توانمندی در شهرداری داریم که از آنها به طور بهینه در مدیریت امور استفاده نشده در حالیکه هیچ تردیدی در توانایی‌های آنها نیست.

 

این عضو شورای شهر رشت افزود: شورا به دنبال تحمیل نیروها بر شهردار نیست اما شهردار باید شناخت بهتر و بیشتری از نیروهای بومی داشته باشد تا زمان برای رشد و توسعه شهر و ساماندهی امور از دست نرود.

 

وی همچنین بر ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از سوی شهردار تاکید کرد و افزود: شورا آماده کمک به شهردار است.


 

«احمد رمضانپور نرگسی» نیز با تایید این سخنان گفت: شهردار با جلب اعتماد کارکنان و تعامل با نیروهای بومی شهر را اداره کند.

 

این عضو شورای شهر رشت افزود: شهر به حد کافی از نبود ثبات مدیریت رنج برده و زمان آن رسیده که با اتکا به توانایی نیروهای بومی در بدنه شهرداری، گام‌های بزرگ برای رشت برداشته شود.

 

وی همچنین با ارائه پیشنهاداتی همچون اجرای طرح نهضت سبز ( افزایش فضای سبز در سطح و ورودی شهر)، صیانت از معماری بومی، راه‌اندازی کمپین کشوری برای نجات دو رودخانه زرجوب و گوهررود و لندفیل سراوان گفت: با بودجه‌های شهری نمی‌توانیم برای رفع آلودگی دو رودخانه رشت و احیای آنها و رفع معضل آلودگی لندفیل سراوان اقدام کنیم و نیاز است با کمک گرفتن از کشور و برخورداری از بودجه‌های ملی برای رفع این مشکلات رشت اقدام کنیم.

 

رمضانپور در بخش دیگری از نطق پیش از دستور با انتقاد از شفاف نبودن نتایج پروژه ساماندهی فاضلاب شهری رشت با استفاده از منابع مالی بانک جهانی ابراز کرد: هشت سال کنده کاری در سطح شهر و خیابان‌ها که بر مردم رشت تحمیل شد عملا نتیجه‌ای نداده است.

 

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی از نحوه هزینه‌کرد 95 میلیون دلار در این پروژه از سوی دستگاه‌های متولی در دست نیست تاکید کرد: سازمان‌های نظارتی و قضایی باید پیگیر این هزینه‌کردها باشند و مسئولان وقت نیز به مردم پاسخ‌های لازم را ارائه دهند.


رمضانپور خواستار تشکیل یک هیئت پیگیری در خصوص پروژه فاصلاب شهری رشت با منابع مالی بانک جهانی در استانداری گیلان شد.


سومین ناطق جلسه نود و نهم شورا نیز بر بی‌توجهی به بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری اعتراض کرد.

 

«بهراد ذاکری» در این باره گفت: تشکیل یک صندوق سلامت در شهرداری می‌تواند یکبار برای همیشه مشکلات بیمه‌ای کارکنان شهرداری را حل کند.


این عضو شورا افزود: این صندوق قابلیت پوشش همه نیروهای حجمی و شرکتی را دارد.

 

ذاکری همچنین اعلام کرد: طبق رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی امکان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به نیروهای حجمی شهرداری در ازای طلب‌های دانشگاه به شهرداری رشت وجود دارد.


در ادامه این جلسه، یک فوریت پیشنهاد تشکیل صندوق سلامت در شهرداری از سوی اعضا مورد موافقت قرار گرفت.

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی جنوب کرمان اوقات فراغت شهادت امام صادق ع قوه قضائیه صندوق سلامت استفاده از نیروهای بومی شورای شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ