Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:38:43 GMT

آموزش و پرورش نباید زیربنای طبقاتی شدن جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۱۷۷۱

آموزش و پرورش نباید زیربنای طبقاتی شدن جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در خصوص ساماندهی کل نیروهای انسانی در مقاطع اول و دوم متوسطه اظهار داشت: این اقدام منجر به توزیع عادلانه موقعیت‌ها و استفاده از ظرفیت تخصصی نیروها شده و انگیزه افراد برای فعالیت مفیدتر را افزایش خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که سازماندهی نیروها در بازه‌های زمانی مشخص (۴ ساله و ۵ ساله) و در مقطع ابتدایی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه هدف از آموزش و پرورش تربیت افراد برای یک زندگی جمعی است، گفت: آموزش و پرورش نباید خود زیربنای طبقاتی شدن جامعه باشد و اگر امروز پس از ۳۰ سال رویکرد نظام آموزشی کشور در حذف مدارس خاص است باید از این مسئله استقبال کرد چراکه برای نمونه اگر دانش‌آموزی بنا به دلایل متعدد امکان کسب نمره قبولی در مدارس خاص را نداشته باشد نباید این تصور در او ایجاد شود که از استعداد لازم برخوردار نیست.

فرماندار هشترود اظهار داشت: نمی‌توان همزمان از آموزش و پرورش انتظار داشته باشیم که احترام به افراد را بدون توجه به پایگاه اقتصادی و شغل آنان در نظر بگیرد و از طرفی خود نطفه تبعیض را از ابتدا در آموزش و پرورش بگذاریم و مایه بوجود آمدن احساس تحقیر در افراد شویم.

وی علت عمده مخالفت‌ها با برچیده شدن مدارس خاص را نهادها و مؤسسات آموزشی دانست که از قِبَل برگزاری آزمون‌های ورودی سود فراوانی را بدست می‌آوردند و در حال حاضر منافع خود را در خطر می‌بینند.

فرماندار هشترود در خصوص بحث تعیین شهریه برای مدارس هم گفت: در این زمینه تعیین رقم‌ها بصورت متعارف و متناسب با سایر شهرستان‌های همتراز صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: می‌بایست بین عدم الزام به پرداخت هزینه از طرف خانواده‌ها به مدارس با مشارکت در هزینه تربیت فرزندان تفکیک قائل شویم.

وی گفت: ما روزانه شاهد انواع هزینه کرد برای فرزندان از طرف خانواده‌ها می‌باشیم که احتمالاً بسیاری از این هزینه‌ها جنبه غیر ضروری داشته و جزو نیازهای اساسی فرزندانمان نیست اما از طرفی آموزش و تربیت فرزندانمان گاهاً از طرف خانواده‌ها مورد اغفال واقع می‌شود این درحالی است که تجهیز مدارس به امکانات آموزشی مناسب جزو ضرورت‌های زندگی دانش‌آموزان است، از این رو انتظار بر مشارکت خانواده‌ها در تأمین بخشی از هزینه‌های آموزشی از محل کمک‌های مردمی به مدارس انتظار نامعقولی نخواهد بود کما اینکه در این مسئله می‌بایست فراخور درآمد خانواده‌ها عمل نموده و از هرگونه الزام و اجبار پرهیز کنند.

کد خبر 4655745

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود آموزش و پرورش مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!