Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روز جمعه هفته گذشته با استقبال هزاران تماشاگر در سالن ۱۲ هزار نفری استادیوم آزادی برگزار شد که مصاف وزن ۸۶ کیلوگرم بین حسن یزدانی و کامران قاسمپور، حساس‌ترین کشتی این مسابقات بود؛ مصافی که هزاران مشتاق کشتی از شهرهای مختلف برای تماشای آن به سالن آمده بودند و قضاوت سخت و حساس آن هم به یکی از داوران جوان کشورمان سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهدی آقاولی» داور درجه یک بین المللی کشتی ایران که به عنوان آنالیزور تیم ملی کشتی فرنگی در کنار محمد بنا هم حضور دارد در خصوص قضاوت حساس‌ترین دیدار انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگار مهر گفت: کمیته داوران برای چیدمان داوران قضاوت کننده دیدارهای انتخابی برای و هماهنگی های بیشتر، چندین نشست را برگزار کرد چرا که قضاوت دیدارهای حساس انتخابی باید از تمامی جهات مورد بررسی کمیته داوران قرار می‌گرفت.

وی افزود: خوشبختانه من هم به عنوان یکی از داوران انتخابی در لیست قرار گرفتم و مسئولیت قضاوت حساس‌ترین دیدار هم به من سپرده شد. به جرأت می‌توان گفت حضور بیش از ۱۲ هزار نفر در سالن آزادی که بسیاری از آنها بیشتر برای تماشای کشتی حسن یزدانی به سالن آمده بودند کار ساده ای نبود و به خوبی می‌دانستم هر اشتباهی در قضاوت این دیدار می‌تواند فاجعه بار باشد.

داور بین المللی کشورمان که سابقه قضاوت در رقابتهای آسیایی و جهانی بزرگسالان و جوانان را هم در کارنامه دارد، ادامه داد: کمیته داوران و تمامی نفراتی که قضاوت دیدارهای انتخابی را بر عهده داشتند در پایان این مسابقات نمره قبولی گرفتند چراکه هیچ اشتباهی در داوری‌ها نبود. فقط چند مورد جزئی پیش آمد که با بازبینی فیلم در کمال آرامش از سوی داوران، مریبان و کشتی گیران حل و فصل شد. من در این چند سال که داوری مسابقات بزرگ و حساس داخلی و خارجی را از نزدیک شاهد بودم، چنین عملکردی از تیم داوران را شاهد نبودم و به جرات باید سطح کیفی داوری مسابقات انتخابی اخیر را بسیار مطلوب و بی سابقه دانست.

آنالیزور تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص همکاری با محمد بنا و اردونشینان تیم ملی هم گفت: حدود ۶ ماه است که به عنوان آنالیزور در کنار فرنگی کاران هستم تا این نفرات به خوبی بر مسائل و زیر وبم قوانین داوری واقف شوند. متأسفانه ما در رقابتهای مهم بین المللی مواردی را داشتیم که عدم آشنایی کامل برخی مربیان یا کشتی گیران به قوانین داوری، باعث شده بود علاوه بر نتایج انفرادی، نتایج تیمی هم با نزول همراه شود. در نتیجه کادر فنی تیم کشتی فرنگی تصمیم گرفت برای بالابردن سطح اطلاع مربیان و کشتی گیران در بحث قوانین داوری از یک آنالیزور در اردوها و مسابقات بین المللی استفاده کند.

وی ادامه داد: من و کادر فنی در طول تمرینات اردوی تیم ملی، عملکرد تمامی فرنگی کاران را با جزئیات ثبت می‌کنیم و در پایان هر روز مشخص می‌شود کدام فرنگی کار در هنگام تمرین مرتکب اشتباهات فنی یا خطاهایی شده که می‌تواند از سوی داور در میادین مهم جریمه شود. خوشبختانه آنطور که محمد بنا هم به من گفت، این روند تاکنون به سود مربیان و کشتی گیران بوده و این بچه‌ها توانسته‌اند به خوبی با زیر و بم قوانین داوری آشنا شوند.

داور درجه یک بین المللی کشتی ایران در پایان گفت: واقعاً باید از حسن توجه و اعتماد متولیان کمیته داوران تقدیر کرد، چراکه ما در سالهای گذشته بارها از وجود داوران خارجی برای دیدارهای انتخابی و حساس استفاده کردیم اما این بار به داورانی مثل من و همکارانم اعتماد شد. خوشبختانه جواب این اعتماد هم به خوبی داده شد و تمامی دیدارهای انتخابی در صحت و سلامت کامل و به دور از هرگونه حاشیه، توسط داوران ایرانی قضاوت شد.

کد خبر 4655739 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد انتخابی تیم ملی کمیته داوران حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین رقابت های هفته بیست و ششم فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حالی یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود که کمیته داوران اسامی داوران هر یک از دیدارها را به شرح زیر اعلام کرد:
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
گل گهرسیرجان- شمس آذر قزوین
داور: ایمان کهیش کمک ها: حسن ظهیری، حامد تازه پور و حامد سیری ناظر: ایرج نظری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان
داور: پیام حیدری کمک ها: حسین مرادی، عباس پورحمیدی و امیر ایار ناظر: حسین خانبان
پیکان تهران - آلومینیوم اراک
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: مهدی شفیعی، بهزاد پناهی و محمدعلی صلاحی ناظر: رسول فروغی
سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان
داور: حسن اکرمی کمک ها: مهدی سیفی، محسن بابایی و فرزاد منصوری ناظر: سعید بطحایی
نساجی مازندران - پرسپولیس
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری و امیرسامان سلطانی ناظر:محسن قهرمانی
ملوان بندر انزلی - هوادار تهران
داور:میثم حیدری کمک ها: یعقوب حجتی،علیرضا طاهرخانی و پوریا افشاریان ناظر: فریدون اصفهانیان
فولاد خوزستان - تراکتور تبریز
داور:بیژن حیدری کمک ها: علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی ناظر: حسن کامرانی فر
استقلال - ذوب آهن اصفهان
داور:کوپال ناظمی کمک ها:امیرمحمد داودزاده، محمدعلی پورمتقی و شبیر بهروزی ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

کد خبر 849202 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست