Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@19:18:17 GMT

دردسرهای بانمک تلویزیون از کلاه تا کلاه‌گیس

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۳۰۹۷

جمعه در قسمت اخیر سریال گاندو یک زن در نقش ‌جاسوس با کلاه گیس حضور داشت و فارسی صحبت کردن او منجر به ایجاد حاشیه و سوال شد. هوشنگ ‌گلمکانی، سردبیر مجله فیلم نخستین کسی بود که با انتشار تصویری از این سریال به تبعیض در امور ‌فرهنگی انتقاد کرد و نوشت: «استفاده از کلاه‌گیس برای بازیگر ایرانی سریال «گاندو» ایرادی ندارد ولی برای ‌‌«کاناپه» مجاز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» بعد هم این موضوع حسابی در رسانه‌ها داغ شد. این درحالی است که جواد افشار، ‌کارگردان سریال گاندو به «شهروند» می‌گوید که ناره گریگوریان که نقش جاسوس را در سریال دارد ارمنی است ‌و ساکن تهران و آمریکا، ضمن این‌که این بخش از سریال در خارج از ایران فیلمبرداری شده است. احتمالا از ‌نظر سازندگان سریال، این‌که زنی ارمنی و همزمان ساکن تهران و آمریکا باشد نیازی به رعایت موازین ندارد، در ‌حالی که او وقتی در تهران است باید طبق قانون مثل بقیه، حجاب داشته باشد. بنابراین شاید به وجود آمدن ‌چنین ابهامی از سوی مخاطبان خیلی هم بیراه نباشد. البته سیاست‌های صداوسیما در استفاده از کلاه و ‌گلاه گیس هم جالب است، مثلا هر بار که بخواهد زن غیرایرانی یا غیرموجه را نشان دهد از کلاه یا کلاه‌‌گیس برای آنها استفاده می‌کند. زمانی هم که بخواهند یک مرد یا پسر با موهای بلند را نمایش دهند یا موها ‌را زیر پیراهن او پنهان می‌کنند یا مثل شرکت‌کنندگان عصر جدید سرشان کلاه می‌گذارند. بگذریم که درباره ‌دعوت کارلوس پویول به برنامه نود و حضور نیافتن او در این برنامه شایع شد که صداوسیما به دلیل موهای ‌بلند این بازیکن اسپانیایی مانع حضورش در این برنامه شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران تلویزیون رسانه زنان شهروند گاندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید

آفتاب‌‌نیوز :

طبق برخی اخبار جدایی بازیگر نقش بهتاش قطعی است. آن‌چه عنوان می‌شود، اما ربطی به سرشلوغی او ندارد. اصلا، مساله ساخت سری هفتم «پایتخت» امری تازه نیست که بازیگران نتوانند برنامه خود را هماهنگ کنند.

تصمیم افشاری هر چه هست، محترم. صرفا محض یادآوری می‌گوییم که او با سریال «پایتخت» صاحب شهرت و محبوبیت شد و استعداد کمدی‌اش به طور کامل بر همگان آشکار گشت. آیا جدایی او از این سریال، «اخلاقی» است؟

این ماجرا یادمان انداخت که هوتن شکیبا، سال ۹۷ برای «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ گرفت. آن زمان، خیلی‌ها گمان می‌کردند دیگر در «لیسانسه‌ها» بازی نخواهد کرد. شکیبا، اما به سریالی که با آن مشهور شده بود، وفادار ماند و اتفاقا کاراکتر حبیب در «فوق لیسانسه‌ها» ویژه‌تر از همیشه شد. این را هم بدانیم که او نوروز امسال با صداپیشگی «مهمانی» به تلویزیون بازگشت.

در مثالی دیگر می‌توان از پژمان جمشیدی نام برد که با سریال تلویزیونی «پژمان» به شهرت در عرصه بازیگری رسید. او در سینما سرشلوغ است، اما این اتفاق را بهانه‌ای برای عدم همکاری با فصل چهارم «زیرخاکی» نکرد. جمشیدی پیش از پخش این سریال نوروزی گفته بود که برای خوشی دل مردم با تلویزیون همکاری کرده است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون