Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، راه اندازی «موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک» که نیمه دوم سال گذشته بخش زیادی از فعالیت های کمیته ملی المپیک را به خود اختصاص داد بالاخره ۳۰ اردیبهشت ماه گذشته به سرانجام رسید.

در این روز و طی مراسمی ویژه که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک به صورت رسمی با مدیریت هایده صیرفی افتتاح شد اما هنوز دو ماه از بهره برداری این موزه نگذشته که مدیریت آن دستخوش تغییرات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا دلیل این موضوع برخی مشکلات و اختلاف نظرهای داخلی است که حتی باعث شده هایده صیرفی در روزهای گذشته رفت و آمدی به محل کمیته ملی المپیک نداشته باشد. حتی طی هفته گذشته که بسیاری از برنامه های پیش بینی شده هفته المپیک به بازدید از موزه اختصاص داشت، وی غایب بود.

قرار است رئیس کمیته ملی المپیک به زودی برای مدیریت موزه ملی ورزش و سپردن مسئولیت آن به فردی با تمام ویژگی های مدیریتی لازم در حوزه اجرایی تصمیم گیری کند این در حالی است که سال ها از حضور صیرفی در کمیته ملی المپیک به عنوان کارشناس موزه می گذرد و حتی وی به عنوان مدیر موزه و پیش از افتتاح رسمی آن، اعزام برون مرزی هم داشت.

طرح ابتدایی موزه ملی ورزش دو دهه پیش در کمیته ملی المپیک مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت. همزمان با ریاست مصطفی هاشمی طبا هم موضوع موزه و بهره برداری گسترده از آن خیلی جدی تر در این کمیته پیگیری شد. تقریباً همان زمان بود که هایده صیرفی به عنوان کارشناس موزه در کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک استخدام شد. حتی با همت وی و با هدف جمع آوری آمار و مستندات ورزشی برای استفاده در موزه کتاب «نگاره های ورزشی ایران» تهیه شد.

طی سال ها گذشته اما در رابطه با موزه ورزش و به دلیل عدم افتتاح رسمی هیچ فعالیت جدی صورت نمی گرفت. در واقع از سال گذشته که بحث راه اندازی موزه صورت جدی مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت، نقش و تاثیر گذاری صیرفی در رابطه با آن وارد مرحله اجرایی شد اما به نظر می رسد مدیریت وی در موزه همخوانی کاملی با مدیریت کمیته و چگونگی برنامه های مورد نظر وی نداشته که بحث کنار رفتن او مطرح شده است.

این در حالی است که صیرفی حتی به بهانه بازدید از موزه لوزان سوئیس و الگوبرداری از آن برای استفاده در موزه ملی ورزش هم سفری به سوئیس داشت اما شرایط به گونه ای پیش نرفت که کمیته ملی المپیک با وجود هزینه برای وی بتواند از تجربه های او به عنوان مدیر موزه استفاده ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک ۱۲ اسفندماه سال گذشته توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت رسمی شد. این ثبت اما به نام وزارت ورزش انجام شده است.

کد خبر 4655777 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک موزه ملی ورزش سید رضا صالحی امیری سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌

به گزارش "ورزش سه"، موریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران که صبح شلوغی را با خبرنگاران و اهالی رسانه داشت، پس از کنفرانس خبری به همراه وحید مرادی سرپرست تیم ملی و نایب رئیس فدراسیون از موزه ورزش ایران دیدن کرد.

این موزه زیبا که بخشی از آن به معرفی افتخارات قهرمانان ملی، جهانی و آسیایی ایران به سایر ملل و گردشگران می‌پردازد، باعث شد تا موریسیو پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای ساعاتی به گردش در این موزه و شناخت ورزش ایران بپردازد تا خستگی کنفرانس صبح از بدن او خارج شود.

پائز که در کنفرانس خبری با نوع صحبت هایش همه را امیدوار کرد، حالا از فردا شروعی دوباره در تمرینات تیم ملی والیبال ایران خواهد داشت و همان طور که در مصاحبه با خبرنگاران گفت، قصد دارد کار بزرگی را در لیگ ملتهای والیبال با تیم ملی ایران انجام دهد. گفته می شود در روزهای آتی چند بازیکن از اردوی تیم ملی والیبال توسط این مربی خط خواهند خورد.

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟