Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@22:43:07 GMT

حمایت سازمان شیلات ایران از صید لانگ لاین

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۴۲۵۶

حمایت سازمان شیلات ایران از صید لانگ لاین

فرماندار کنارک در جریان بازدید از صید لانگ لاین گفت: صید لانگ لاین زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و ماهی صید شده با این روش با قیمت بالایی خریداری و عرضه می‌شود.

حمید الدین یوسفی در بازدید از اسکله صیادی در بندر کنارک اظهار کرد: نظارت بر صید نوین لانگ لاین (صید با قلاب) در آب‌های ساحلی بسیار اهمیت دارد و افزایش چنین روش‌هایی در زنده نگه داری و فروش با کیفیت ماهی بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صرفه اقتصادی در این روش را مفید دانست و افزود: صید با قلاب از سیاست‌ها و روش‌های مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی به صورت انتخابی انجام و پس از انجام خون‌گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می‌یابد.

همچنین صیادان نیز در این بازدید پیرامون مسائل مربوط به سوخت فصل مونسون؛ مباحثی را با فرماندار مطرح کردند.

در ادامه فرماندار کنارک تاکید کرد: این موضوع به فوریت پیگیری می‌شود تا در فصل صید و صیادی، صیادان متضرر نشوند.

حمید الدین یوسفی افزود: رفع مشکلات صیادان به دلیل گستردگی این حوزه در زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیشتر خانوارهای کنارکی یکی از اولویت‌های کاری دستگاه‌های متولی است.

آرش ثنائی رئیس شیلات کنارک نیز در ادامه گفت: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی برای صیادان در این روش در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام‌های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان بسیار پر رونق است به طوری که چابهار و کنارک رتبه برتر صید کشور را به خود اختصاص داده اند و صیادان باید همه روش‌های ماهی گیری را آموخته باشند./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم