Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@01:09:24 GMT

دوچرخه‌های اشتراکی؛ آینده حمل و نقل شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۴۳۰۰

دوچرخه‌های اشتراکی؛ آینده حمل و نقل شهری

استفاده انبوه از سیستم دوچرخه اشتراکی و یکپارچگی آن با سیستم حمل‌ونقل عمومی شهری حاکی از موفقیت برنامه‌های اشتراک دوچرخه یک شهر است. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۰۷ فرانسه اولین سیستم دوچرخه اشتراکی مدرن جهان را با موفقیت راه‌اندازی کرد و پس از گذشت چند سال، این سیستم مرکز توجه تمام کشورهای دنیا قرار گرفت و استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی به تدریج در سراسر جهان ترویج یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها، سیستم دوچرخه اشتراکی شهر مکزیک، به علت استفاده انبوه و یکپارچگی با سیستم حمل‌ونقل عمومی شهری، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جهان شناخته شده است.

 مسئولان شهری با شناخت معیارهای مورد نیاز یک برنامه دوچرخه سواری اشتراکی موفق، می ‌توانند نقاط ضعف سیستم‌های خود را شناسایی کنند و به بررسی و برطرف کردن آن‌ها بپردازند. بررسی‌های دقیق همچنین می‌تواند به شهرهای فاقد سیستم اشتراک دوچرخه کمک کند تا بینش خود را نسبت به استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل کم خطر و ترویج راه‌حل‌هایی برای پویایی پایدار بالا ببرند.

یکی از چالش‌های عمده در چگونگی بهینه سازی یک سیستم دوچرخه‌ اشتراکی این است که چنین سیستم‌هایی به دلایل مختلف به وجود می‌آید و میزان موفقیت آن‌ها با معیارهای مختلفی مشخص می‌شود. به عنوان مثال، در شهر سان‌آنتونیو، دومین شهر بزرگ ایالت تگزاس، مسئولان با هدف مبارزه با افزایش وزن، اقدام به راه‌اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی در شهر کردند.

مسئولان شهر هانگژو در شرق جمهوری خلق چین، نیز امیدوار بودند با ترویج سیستم دوچرخه اشتراکی در میان شهروندان به تولید اقتصاد محلی و اشتغال کمک کنند. در سانفرانسیسکو، چهارمین شهر بزرگ ایالات کالیفرنیا، هدف از راه‌اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی بهبود کیفیت هوا بود در حالیکه مسئولان شهر واشنگتن دی‌سی به منظور ترویج برابری دسترسی شهروندان، سیستم دوچرخه اشتراکی را طراحی کردند.

با وجود بیش از ۶۰۰ سیستم دوچرخه اشتراکی بی‌نظیر در بسیاری از شهرهای دنیا، محققان با چالش بررسی سیستم‌های مختلف و تعیین جنبه‌هایی خاصی مواجه هستند که منجر به موفقیت یک سیستم شده است.

اگرچه دلایل زیادی در خصوص بهبود یک سیستم اشتراک دوچرخه وجود دارد، اما "حمل‌ونقل کارآمد برای اکثر مردم" در اولویت تمام دلایل قرار می‌گیرد. اگر یک برنامه دوچرخه اشتراکی نتواند تعداد زیای از اعضا جامعه را به سمت استفاده از این سیستم حمل‌ونقل جذب کند، در نتیجه دست‌یابی به این هدف نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

 یک سیستم دوچرخه اشتراکی زمانی بیشترین تاثیر را بر یک منطقه مورد نظر می‌گذارد که بیشترین جمعیت را به سمت خود جذب کند. از طرفی، تعداد دوچرخه‌ها باید متناسب با میزان به کارگیری آن‌ها باشد؛ تعداد آن‌ها نباید آنقدر زیاد باشد که بسیاری از این دوچرخه‌ها بدون استفاده در ایستگاه‌ها باقی بماند یا اینکه تعداد کم دوچرخه‌ها نتواند نیاز تمام متقاضیان شهر را برآورده کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل حمل و نقل پاک حمل و نقل عمومي دوچرخه دوچرخه اشتراکی دوچرخه سواری فرانسه کلانشهر کلانشهرهای جهان مسیر دوچرخه سواری مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

کد خبر 748798

دیگر خبرها

  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک