Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار استان لرستان به ایجاد باغات اختصاص‌ یافت. ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و دیم استان اظهار داشت: با توجه به نوع توپوگرافی و شرایط جوی، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و دیم استان لرستان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طی دو سال گذشته در لرستان سه هزار و 200 هکتار از این اراضی به کشت باغات اختصاص‌یافته است افزود: 800 هزار اصله نهال در بین مردم برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار توزیع و در برخی موارد چاله کنی در این اراضی برای کشت باغات توسط جهاد کشاورزی انجام‌شده است.

باغات زیتون طارم بدون آب رودخانه شاهرود از بین می‌روداقتصاد بدون نفت| برداشت 8000 تن گیلاس از باغات خراسان شمالی+ تصاویر2 میلیون مترمکعب خاک از باغات سیل‌زده پلدختر جمع‌آوری شد

رئیس جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و مدیریت رواناب‌ها پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص‌یافته است و در کنار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار توسعه گیاهان دارویی را در دستور کار داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد لرستان دارای ارضی شیب‌دار و تپه‌ماهور است تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار می‌تواند به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد؛ پیش‌بینی می‌شود سالانه دو هزار و 500 هکتار توسعه باغات را داشته باشیم این در حالی است که 51 هزار هکتار باغ در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/‌ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس