Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ۱۶۰ کارگر اندود بتن تاسیسات دریایی یارد خرمشهر که با سالها سابقه کار بدنبال تعطیلی کارخانه از کاربیکار شده‌اند، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یارد، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و دفتر ریاست جمهوری، خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی و بازگشت به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه می‌خوانیم: کارگران شاغل در کارخانه اندود بتن شعبه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از سال ۱۳۷۸ تاکنون در سخت‌ترین شرایط کاری و تحمل مشقت فراوان از جمله سختی گرمای طاقت فرسای ۶۰درجه هوا و گرد و خاک همچنین تحمل مشکلات زیست محیطی در کارخانه از قبیل میکس مواد شیمیایی (مواد انامل. پرایمر. پشم شیشه و میکس ماسه و سیمان) و تشعشع مواد سمی به صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه کرده تا پروژه‌های نفتی پارس جنوبی به ثمر برسند.

در ادامه نامه آمده است: با توجه به فعالیت ۲۰ ساله کارخانه اندود بتن اکثر کارگران در سنین جوانی در این شرکت مشغول به کار شده‌اند و هر کدام در حال حاضر بین ۴۰ تا ۵۰سال سن دارند که با این وضعیت شانس استخدام در دیگر واحدهای تولیدی و خدماتی در منطقه را ندارند.

سفارش جدید نداریم

مدیر یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر در همین رابطه  گفت: کارخانه اندود بتن تاسیسات دریایی یارد خرمشهر از بهمن ماه ۱۳۹۷ به دلیل نداشتن سفارش کار عملاً تعطیل شده است. از زمان تعطیلی این کارخانه تا ۳۱خرداد امسال پایه حقوق ۱۴۲ کارگر این کارخانه به حساب آنها واریز شده است.

وی تاکید کرد: این کارخانه تا زمان گرفتن سفارش جدید (سفارش ساخت لوله‌های قطور) همچنان تعطیل است.

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان نخستین شرکت پیمانکاری عمومی ساخت و نصب سازه‌‌های فراساحلی صنعت نفت و گاز ایران در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۸ با تاسیس کارخانه اندود بتن لوله توسعه قابل یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به‌زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

دیگر خبرها

  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد