Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: جشنواره هنرهای نمایشی برای اولین بار در استان قزوین با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن کریمی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره‌ی جشنواره هنرهای نمایشی استان قزوین اظهار کرد: جشنواره هنرهای نمایشی برای اولین بار در استان قزوین با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تابستان 98 استان قزوین میزبان فعالیت و حضور اساتید برجسته کشور است و استان در راستای برگزاری جشنواره با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی در سه بخش نقالی، استندآپ کمدی و بازیگری تک نفره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین اذعان کرد: جشنواره هنرهای نمایشی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هنری و انجمن هنرهای نمایشی در چهار مرحله ثبت‌نام در اپلیکیشن و ارسال آثار هنرمندان از استان قزوین و سایر استان‌ها، استعدادیابی و ثبت‌نام از عموم علاقه‌مندان، برگزاری کارگاه‌ آموزشی و تولید آثار کیفی با حضور هنرمندان عرصه نمایش برگزار خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: زمان ثبت‌نام برای علاقه مندان در جشنواره تا پایان تیرماه است و برگزاری جشنواره در مردادماه و پیش از شروع ایام محرم انجام می‌شود، همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تولید اثر تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

جامعه نیازمند هنر فاخر است

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره‌های نمایشی تزریق نشاط اجتماعی است که البته این رویکرد نیازمند مشارکت و هم فکری در عرصه تولید محتوای مناسب ایرانی و اسلامی هنرمندان پیشکسوت است.

کریمی گفت: جامعه کنونی نیازمند یک هنر فاخر است که پاسخگوی نیازهای مردم و متناسب با مسائل روز جامعه همراه با فضای مفرح و شاد باشد.

 

وی درباره‌ی محوریت‌های تشکیل جشنواره هنرهای نمایشی عنوان کرد: جشنواره هنرهای نمایشی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و در قالب‌های آئینی، دفاع مقدس و معضلات و مشکلات اجتماعی برگزار می‌شود.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین بیان کرد: کشف استعدادهای علاقمندان به هنرنمایشی و برنامه‌ریزی محتوایی برای برجسته کردن ظرفیت‌های استانی است که در نهایت موجب تولیدات آثار نمایشی در استان خواهد شد.

وی در پایان گفت: برگزیدگان در جشنواره مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی برای اجرای نمایش در رسانه‌ها، جشنواره‌ها و صحنه‌های اجرا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان