Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ‌‍‌گزارش ایکنا از چهامحال و بختیاری، ابراهیم ابراهیمی، نماینده مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد و دبیر ستاد مردمی جشن‌های «زیر سایه خورشید»، 11 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره اینکه جشن‌های «زیر سایه خورشید» از 19 تیرماه و با حضور کاروان خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز می‌شود، اظهار کرد: این خادمان تا 23 تیرماه در بیش از 40 برنامه در 5 شهرستان کوهرنگ، سامان، فارسان، بن و شهرکرد حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید برای دوازدهمین سال پیاپی در کشور و هفتمین سال در استان، همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: امسال نیز 5 خادم رضوی متشکل از یک روحانی، یک مداح، یک مدیر کاروان و دو خادم در 17 شهر و 23 روستای استان حضور خواهند داشت.
دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت حضور خادمان حرم رضوی در استان، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان استان، حضور در صفوف نماز جمعه، دیدار با اعضای تشکل‌های اسلامی، دیدار با خانواده‌های شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، غبارروبی گلزار شهدا، حضور در مراکز حوزه علمیه استان، حضور در مراکز علمی، انتظامی و رژه نیروها مسلح از جمله برنامه‌‎های زیر سایه خورشید است.
وی حضور خادمان بارگاه مقدس رضوی در مناطق محروم و سخت‌گذر استان را از برنامه‌های شاخص عنوان و بیان کرد: در این برنامه که مورد تأکید کارشناسان آستان قدس رضوی نیز هست، خادمان با حضور در مناطق محرومی که گاه در طول یکسال پای هیچ مسئولی به آنجا باز نمی‌شود سبب دلگرمی ساکنان و تقویت فضای معنوی در این مناطق می‌شود.
مسئول شبکه جوانان رضوی استان با اشاره به اقدامات مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد همزمان با دهه کرامت و حضور خادمان رضوی در استان، یادآوری کرد: توزیع بیش از 15 هزار بسته نمک و 500 بسته متبرک به ضریح مطهر امام هشتم(ع) میان مردم، حضور در بقاع متبرکه استان، بازدید از مراکز معلولان، بیمارستان‌ها و دلجویی از بیماران و معلولان، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها و ده‌ها عنوان برنامه دیگر در دستور کار قرار دارد.
ابراهیمی با اشاره به برنامه شاخص اجرا شده همزمان با حضور خادمان رضوی در استان در سال گذشته، گفت: رضایت گرفتن از دو خانواده و نجات یک جوان از چوبه دار و نیز جذب کمک از سوی وزیر بهداشت جهت درمان و خرید دستگاه برای یک بیمار صعب‌العلاج در استان دو برنامه شاخص زیر سایه خورشید در استان بود.
وی در معرفی مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد و تشریح مهم‌ترین وظایف و فعالیت‌ها، گفت: این مجموعه از سال 1386 و با حمایت نهادهای مذهبی و فرهنگی فعالیت خود را به‌صورت کاملاً مردمی و خودجوش آغاز کرد و در زمینه‌های اجتماعی، مذهبی، ملی و نیز جذب جوانان و نوجوانان در حوزه فعالیت‌های آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.
ابراهیمی یکی از برنامه‌های این مجموعه را شناسایی دانش‌آموزان نخبه عنوان و اضافه کرد: دانش‌آموزان برتر مدارس به مدت یک هفته در اردوهای تربیتی و آموزشی فشرده در مشهد مقدس شرکت می‌کنند ضمن اینکه تشکیل کلاس‌های آموزشی قرآن برای علاقه‌مندان نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری دهه کرامت زیر سایه خورشید خادمان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت ضمن تاکید به مشارکت همه دستگاه‌ها اداری واجرایی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت:با توجه به مطالبه مردمی و همچنین برنامه‌ریزی کانون خدمت رضوی، برنامه‌ها باید مردم محورباشند و به صورت جامع و فراگیر باشد در تمام شهرستان اعم از شهرها، روستا‌ها و مدارس اجرا شوند.
مرتضی احمدی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان هم با تبیین عناوین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه از جمله حضور کاروان زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران شهرستان، اجرای سرود خیابانی و پاتوقی، شب شعر، میز خدمت سلامت، تجلیل از مزدوجین دهه کرامت، تجلیل از متولدین دهه کرامت، تجلیل از مادران با ۵ فرزندوگردهمایی رویش سبز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • خادمان بابلسری چایخانه حرم رضوی
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی